Marifet Name kitabını 1963 senesinde Kur’an Kurslarında okurken henüz 12 yaşında iken Osmanlıcasından okudum. Küçük bir deftere de notlar almıştım, hala saklarım o defteri.
Harun Ünal Hoca’nın mevzuat kitabından alıntılar yaparken Marifet Name’den de alıntı yaptığını gördüm ve bende aldım. 18. Asrın başından ortasına kadar yaşayan İbrahim Hakkı Ansiklopedik eserinde şunları da yazmış:
“Eğer bir kişi hanımının isteği ile onunla cinsel ilişkiye geçerse doğacak olacak çocuk akıllı ve olgun birisi olur.” “Eğer kameri ayının ilk günü cinsel ilişkide bulunursa, doğacak çocuk güzel olur.”
“Eğer gündüz öğle vaktinden önce cinsel ilişkide bulunursa, doğacak olan çocuk asil ve olgun, hikmet erbabından biri olur. Eğer pazartesi gecesi ilişkide bulunursa, doğacak çocuk Kur’an hafızı olur.”
“Eğer Salı gecesi ilişkide bulunursa, doğacak çocuk, hem bilgin ve hem de bildiklerini uygulayan birisi olur. Eğer Cuma günü gecesi ilişkide bulunursa, doğacak çocuk, abid ve arif birisi olur.” Eğer Cuma günü namazdan önce cinsel ilişkide bulunursa, doğacak çocuk mübarek biri olur ve şehit olarak ölür.”
“Eğer bir kimse hanımının rızası olmadan onunla cinsel ilişkide bulunursa, doğacak olan çocuk, ahmak olur. Loğusa halindeki eşiyle ilişkide bulunursa doğacak çocuğa bir zarar gelir. Eğer kamer ayların ilk gecesi, on beşinci gecesi veya son gecesi cinsel ilişkide bulunursa, doğacak çocuk deli olur.”
“Eğer Pazar gecesi ilişkide bulunursa, doğacak olan çocuk, yolkesen biri olur, Çarşamba gecesi ilişkide bulunursa, doğacak olan çocuk katil olmaya, adam öldürmeye yatkın biri olarak doğar. Eğer gündüz öğleden sonra cinsel ilişkide bulunursa, doğacak çocuk şaşı olarak doğar.”
“Ramazan Bayram gecesi ilişkide bulunursa doğacak çocuk anne ve babasına karşı isyankâr olur. Kurban Bayramı gecesi ilişkide bulunursa, doğacak olan çocuk altıparmaklı olarak doğar.”
Eğer ayakta eşiyle cinsel ilişkide bulunursa doğacak çocuk yatağını ıslatır. Eğer eşiyle cinsel ilişkiye geçerken baldızını seviyor düşünce ve hayaliyle ilişkiye geçerse, çocuk Hünsa yani ne erkek, ne de kadın olduğu belli olmayan şekilde çift cinsiyetli olarak doğar.
Cinsel ilişki sırasında eşiyle konuşursa, doğacak çocuk, dilsiz doğar. Eğer eşinin cinsel organına bakarsa doğacak çocuk kör olarak doğar. Cinsel ilişki sırasında hanımını öperse, doğacak olan çocuk, sağır olur. Abdestsiz olarak ilişkide bulunursa doğacak çocuk cimri olur.
Eğer yıldızlar altında, açık-saçık vazıyette ilişkiye girerse, doğacak olacak çocuk münafık olarak doğar. Eğer herhangi bir insanın görebileceği şekilde ilişkiye girerse, doğacak çocuk hırsız olur. Eğer Berat gecesi ilişkiye girerse çocuk savurgan olur.
Kadın ve erke cinsel ilişki sırasında doyuma ulaştıkları anda, kadın ve erkek o an için akıllarından neyi geçirmişlerse, çocuk o düşünceye yatkın olarak doğar. Bu esnada gözleri hangi renge bakıyorsa, çocuğun gözleri de o renkte olur.
İzah: Bu anlatılanların dini bir dayanağı yoktur. Ancak bu konularda uydurulan hadislerle de ilgili olduğu muhakkaktır. Bu türden kimseler Allah’ın sevgili kullarıymış gibi gösterilerek, avam bunlara yönlendirilmekte ve bunların yazdıkları eserler adeta vahiymiş gibi insanlara tavsiye edilmektedir. Doğal olarak bu kitapları okuyanlarda onların etkisinde kalarak birçok hurafeye saplanıp sapıtıyorlar.