İHYA’DAN UYDURMA HADİSLER

2011- “Ya Rabb! Çobanı ve güttüklerini ıslah eyle!"

Sözü şerh edenler Çobandan maksat kalp, güdülenden maksatta vücudun diğer azaları demişlerdir ama bu benzetme yanlıştır. Bir gövde de bulunan azanın birinin diğerlerini gütmesinden söz edilemez. Bakara Suresinin 103 ayetinde Peygambere, “Raina” bizi güt demeyin. Bizi gözet deyin” diye emredilmektedir. Bu sözü uyduranlar, şeyhlerini çoban, müritlerini de güdülen olarak kabul ederek bu sözü uydurmuşlardır.

İmam Iraki bu sözü hiçbir hadis kitabında görmediğini “İthaf” adlı eserinde kaydetmektedir.

2012- “Kim Pazar gecesi yirmi rekât namaz kılıp, her rekâtta Fatiha’dan sonra ihlas suresini elli defa, muavvizeteyni bir defa okursa, yüz defa umum Müslümanlara, yüz defa da nefsine ve annesine, babasına af talebinde bulunuşun. Kuvvet ve kudretinden uzaklaşarak “La havle vela kuvvete illa billah’il aliyyi-l Azim” diyerek Allah’a sığınırsa, Allah’tan başka mabud olmadığına, Âdemin Allah’ın ihtiyar ettiğini, safiyyi halis kul olduğuna, İbrahim’in Allah’ın Halili, Musa’nın kelimi, İsa’nın Allah’tan gelen ruh ve Muhammed’in Allah’ın habibi olduğuna şahitlik edene. Allah’a evlat nispet edenler ile bu sapıklıktan kaçınanların adedince defterlerine sevap yazılır. Kıyamet gününde Cenabı Hak bu kulunu, azabından emin olan kullarla beraber hasreder. Büyük peygamberlerle cennete girmesi Allah’a Hak olur.”

Hadis diye uydurulan bu söz yığınının Peygamberimizin sözü olmadığını bir defa okuyan herkes anlar ama herkesin ilminden şüphe etmediği İmamı Gazalinin baş eseri İhya ’ya alması akıl kabul edecek şey değildir. Bereket versin ki İmam Iraki böyle bir hadisin olmadığını bildirmişte anlayanlara doğruyu göstermiştir.

2013- “Çarşamba gecesi iki rekât namaz kılıp birincisinde Fatiha ile on defa Felak, ikincisinde de Fatiha’dan sonra “Kul Euzü birabbinnas suresini okuyup, selam verdiği zamanda on defa istiğfar, on defa salavatı şerife getiren bir kimse için, her gün yetmiş bin melek yere iner ve kıyamete kadar onun sevabını yazar."

Felan gün, filan saatte iki rekât namaz kılıp keseden cennete gitme uydurmalarını kimse yutmuyor. Allah ibadeti bir ömür boyu emretmiş, günahları da bir ömür boyu yasaklamıştır. İki rekât namaz tek başına ne günahların affına sebep olur, ne de insanı cennete götürür. Hadis âlimleri böyle özel geceler için söylenen namazlarla ilgili hadislerin hemen hepsinin uydurma olduğunu bildirmiştir.

TASAVVUF KİTAPLARINDAN UYDURMA SÖZLER

İHYA’DAN UYDURMA HADİSLER

2014- “Cuma gecesi akşam ile yatsı namazları arasında her birinde bir defa Fatiha, on bir defa da ihlas okumak suretiyle on iki rekât namaz kılan kimse sanki Allah’a gündüzlerini oruçla ve gecesini namazla geçirdiği on iki sene ibadet etmiş olur.”

Yani Bu namazı bir defa kıl, ondan sonra on iki sene namaz kılmana gerek yok, istirahat edebilirsin. Bu söz, Iraki ’ye göre mesnetsizdir.

Cuma gecesi yatsı namazını cemaatle iki rekât sünnetini de tek başına kıldıktan sonra, her rekâtında Fatiha, ihlas ve Muavizeteynleri birer defa okumak suretiyle on rekât namaz kılarsa. Sonra üç rekât da vitir namazını eda eden ve bunları yaptıktan sonra sağ tarafı üzerine, yüzünü kıbleye çevirerek dalan, sanki kadir gecesini ihya etmiş gibi olur.”

Bir evvel ki söz gibi lafzı zayıf, manası hadis olmayacak kadar düşük bir söz. İmam Iraki bu söz içinde hadis kitaplarında rastlamadım diyor.

215- “Cumartesi gecesi, akşam ile yatsı arasında 12 rekâtlı namaz kılan bir kimse için cennette bir köşk bina edilir. Aynı zamanda bu kimse, yeryüzünde bulunan Müslüman erkek ve kadınların hepsine sadaka vermiş, bütün Yahudilerden inanç bakımından uzaklaşmış gibidir. Bu adamı affetmekte Allah’ın lütfuyla gerekiyor.”

Hadis diye rivayet edilen sözlerin manasında o kadar yanlış manalar var ki, bu sözlerin Allah Resulünün ağzından çıkması mümkün değildir.

Birincisi: Akşam ile yatsı arasında iki rekât nafile kıl, bir köşke sahip ol. Fazla uğraşmaya gerek yok.

İkincisi: Ayrıca 12 rekât namaz kılan bu kimse, yeryüzünde bulunan bütün Müslüman erkek ve kadınlara sadaka vermiş gibi sevap alırmış. Adama sorarlar, Allah rızası için on iki rekât namaz kılan kimse bütün fakir Müslümanlara nasıl sadaka vermiş oluyor? Birinin nafile kılması, fakirlere sadaka olarak mı yansıyor?

Üçüncüsü: Bir de bu 12 rekâtı kılan bir kişi inanç bakımından Yahudilikten uzaklaşmış oluyormuş. Peki, bu 12 rekâtı kılmayan inanç bakımından Yahudilere daha çok mu yaklaşmış olacak?

Dördüncüsü: Bu on iki rekâtı kılanı Allah’ın affetmesi lütfunun gereği imiş. Haşa Allah’ın affetmesi mecburmuş. Iraki de bu sözün hadis olmadığını söylüyor ya Peygamber böyle söz söyler mi diye büyük imam Gazali niye düşünmemiş anlayamadım.

Recep ayı namazı: Senedlenmiş olarak Allah’ın Resulünden şöyle rivayet edilmiştir:

216- “Recep ayının birinci perşembesinde oruç tuttuktan sonra, aynı gün akşam ile yatsı arasında iki rekâtta bir selam vermek suretiyle on iki rekât namaz kılan bir kimse, kıldığı her rekâtta bir defa. Fatiha suresini, üç defa Kadir ve on iki defa da ihlas suresini okuyup namazdan sonra yetmiş defa salavatı şerife getirirse, daha sonra Salatı Ümmiyye’yi “Ya Rabbi! Ümmi Peygamberin Hz. Muhammed’e ve onun aline rahmet deryalarını coştur. Bu duayı okuduktan sonra secdeye kapanır, secde halinde yetmiş defa “Sübbuhun Kuddusün Rabbülmelaketü ver ruh” deyip başını kaldırıp 70 defa da, “Rabbiğfir verham ve tecavez amma talem. Ey Rabbim! Affeyle, rahmet eyle ve bildiklerinden vazgeç. Çünkü en keremli ve en galip sensin” derse, En sonunda ikinci secde yapıp, birinci secdede okuduklarını orada da okuyup secdesinde bildiklerini Allah’tan isterse, muhakkak istedikleri orada verilecektir. Çünkü Allah’ın Resulü, “Bu namazı kılan bir kimsenin günahları denizi köpükleri, kumların taneleri, dağların ağırlığı ve ağaçların yaprakları kadar da olsa, Allah affeder. Ve bu namazı kılan kimsenin, kıyamet gününde ateşe müstahak olan yakınlarından yedi yüz kişiye şefaati makbul olur” demiştir."

Iraki, bu söze “Rezin” kitabında uydurmadır dendiği gibi bütün Mevzuat kitaplarında uydurma olarak yazılmıştır. Zaten yukarıda ki sözün hadis olduğuna aklı başında hiç kimse inanmaz.