402—“İlim ve itibar sahibi büyük zatın (Şeyh) kendi kavmi arasında ki durumu, bir peygamberin ümmeti arasında ki durumu gibidir.”

ŞEYH, PEYGAMBER GİBİYMİŞ

Sehavi Makasıd’da şöyle demektedir: Bu hadisi İbn Hibban Duafa’da, aynı şekilde Deylemi’de Ebu Rafi’den merfu olarak rivayet etmişlerdir. Ancak lafzı “Ailesi içindeki ilim ve itibar sahibi büyük zat…” şeklindedir. Ayrıca yine İbn Hibban, Abdullah b. Ömer el İfriki’nin biyografisini aktarırken İbn Ömer’den gelen bir rivayet olarak bunu aktarmış, sonra da “Bir uydurmadır” demiştir.

Öte yandan Hafız İbn Hacer’de İbn Teymiye gibi bu hadisin uydurma olduğuna hükmetmiştir. İbn Teymiye de: “Bu peygamberin sözlerinden değildir, bir kısım ilim ehlini söylediği sözdür” der. Aynı manayı içeren değişik lafızlarla gelen başka rivayetlerde batıldır” demiştir.

Bu sözün hadis olmadığı tarihen ve aklen de anlaşılabilir. Peygamber Efendimizin hali hayatında tasavvuf ve şeyhlik olmadığı için, şeyh kelimesi Kur’an’ı kerim de geçtiği yerlerde yaşlı, ihtiyar, kocamış anlamlarına geliyordu. Bu da gösteriyor ki Hadislerin yazılmaya başladığı hicri üçüncü asrın başlarında içinde şeyh kelimesinin bulunduğu hadislerde uydurulmaya başlanmıştır.

403—“Evli kadın ve evli erkek zina ettiklerinde, yaşadıkları cinsel haz sebebiyle onları kesinlikle recmedin (Taşlayın).”

İSLAM’DA RECM VAR MI?

Bu hadisi, Taberani ve el Marife’de İbn Mende, İbn Huneyf kanalıyla Acma’dan rivayet etmektedir. Ayrıca Şafi, Tirmizi ve diğerleri de bunu Hz. Ömer’den rivayet etmektedir. Bazılarına göre ise, bu cümle daha önce Kur’an ayeti iken daha sonra lafzı neshedilip, hükmü baki kaldı.

Süyuti de bu hadisi İtkan’ın da Zir b. Hubeyş kanalıyla rivayet eder. Zir şöyle der: Übey b. Kab bana “Ahzap suresini kaç ayet olarak sayıyorsun” diye sordu. Ben “yetmiş iki veya yetmiş üç ayet” dedim. Bunun üzerine dedi ki: “Bu sure, Bakara suresine denkti. Biz orada Recm ayetini de okuyorduk.” Bende “Recm ayeti de nedir” diye sordum. Şu cevabı verdi: “Evli kadın ve evli erkek zina ettiklerinde, Allah’tan bir ceza olmak üzere onları kesinlikle recmedin! Allah azizdir (güçlü ve üstündür.) Hâkimdir ve (hikmet sahibidir.)

Bu söz birçok hadis kitabında sahih hadis olarak geçiyor. Fakat hadis diye geçen bu sözün metnini hiç tenkit etmemişlerdir. Nur suresi ayetlerinde Zina eden erkeğinde, kadının da cezası apaçık belirtilmektedir. Recm’i savunanlar bu ayetlerdeki “Ezzani vezzaniyeh” kelimeleri ile ifade edilen “Zina eden kadın ile zina eden erkeği” evli olmayanlar diye anlayarak Recm cezasından kurtarıyorlar. Halbuki bu kelimelerden kadın ve erkeğin bekar olduğunu gösteren bir mana yoktur. Nisa suresi ayetlerinde ise evli kadınlardan bahsedilmekle beraber yine recm cezası geçmemektedir. Bilakis Nisa suresi 25. Ayetinde: “Eğer evlendikten sonra zina işlerlerse, kendilerine özgür kadınlara verilen cezanın yarısını uygulayınız” buyurulmaktadır. Evli kadın ve evli erkeği recm etmek için hadis, hatta ayet uyduranlar bu Nisa ayetini görmemişler ki evli kadın ve erkek yani uydurmalarında geçen haliyle “Şeyh ve şeyha” yı Recmettiriyorlar.

Öyle bir hadis veya ayet uyduruyorlar ki, Kur’an da ihtiyar, kocamış anlamında ki şeyh ve şeyha kelimelerini evli erkek ve kadın yerine koymuşlar. O da yetmemiş orta yerine bir de Kur’an da hiç olmayan Türkçe bir kelime “Elbette” yi yerleştirmişler. Hadis olarak ayetlere rağmen bir hadis ile recmi İslam’a sokamayacaklarını anlayarak bu cümleyi ayetlerin içine katmak için sözün sonuna bir de “Vallah’ü Azizün Hakim.” Ayet cümlesini yerleştirmişlerdir.

Allah’a ve Peygamberine yaptıkları iftira ve yalan yetmemiş bir de Kur’an’a güveni yok etmek için bu uydurma sözün Ahzap suresinin ayeti olarak okuduklarını, Ahzap suresinin ayetlerinin Bakara suresi ayetleri kadar olduğunu; yani 286 ayeti olduğunu iddia ederek Ahzap ayetleri içinde iken Recim ayeti ile 213 ayeti kaybolduğunu utanmadan söylemişlerdir. Ben bunların arkasında İsrailiyat oyunu görüyorum.