İnsanların interneti ilk olarak bilgiye ulaşma olarak kullanmasından sonra şimdi ise diğer bir amacı başka insanlara ulaşmak için kullanılıyor. Böyle bir sosyal medyaya girmek bir de facebook , twitter , instagram gibi ortamların temel mantıklarını anlamadan kullanmak , genellikle sıkıntı veren sonuçlar doğuruyor. Bu uygulamaların kurduğu pazarda esas ürün insanlardır . Dünyadan bağını koparıp cep bilgisaraylarında arayış içinde olan insanlar gündelik ilişkilerinde giderek kaybetmeye başladığı insan ilişkilerini sosyal medyada bulma gayretine giriyor. Sosyal medyada gerçek kimliğinin dışında başka bir kimlik içerisine girip kendini sosyal medyada gösterme süreci içerisinde buluyor. Paylaştığı düşünceleriyle , fotoğraflarıya ve işleriyle `` ben buradayım , ben bunu seviyorum , bunları yapıyorum`` gibi mesajlar vermeye çalışıyor. İnsanların neler yaptığını , düşündüğünü merak eden sistem sosyal medya aracıyla insanları kontrol altına almış durumundadır.İnsanlar savruk ve bilinçsiz şekilde kendi benliğini ifşa ediyor.İlerleme ve gelişme olarak gördüğümüz şeyler aslında gözetimlerin artışıdır.`` Facebook, twitter , youtube kurucuları için bilgisayar ve teknoloji dehası demektense zamanımızın en büyük sosyologları ve psikologları demek daha doğru çünkü onlar yeni bireye daha yakından bakıp bugün ve gelecekte neye gereksinim duyacaklarını tahmin edebildiler.