Taşınmaz alım satım ve kiralama işlemlerini emlakçı aracılığı ile halletmeyi tercih eden kişiler emlakçıya kapora ödeyebilirler. Kapora kişinin gayrimenkulü almakta-kiralamakta kararlı olduğunu gösteren ilk adımlardan biridir. Böylece emlakçı söz konusu taşınmazı bir başkasına satamaz ya da kiralayamaz.
Kapora verirken emlakçı ile sözleşme imzalanabiliyor. Bu sözleşme, olası bir satış iptaline karşı emlakçı ile kapora sözleşmesi imzalamak, alıcının ve aynı zamanda satıcının da haklarını koruma altına almış olmak anlamını taşıyor.
Böylece alıcı, bu gayrimenkulü almaktan vazgeçmesi halinde, verdiği kaporayı geri alamayacak olup; Satıcının bu gayrimenkulü satmaktan vazgeçmesi halinde ise, kaporayı iade edip ve kapora miktarı kadar daha tazminat ödemek zorunda kalıyor.
Kapora Sözleşmesi Geçerliliği
Kapora sözleşmesi için zorunluluk olan bir zaman dilimi yoktur.
Kapora sözleşmesinde neler yazmalı?
Kapora sözleşmesinde alıcı ve satıcı tarafın adı soyadı adresi ve TC kimlik numarası adresi mutlaka yazmalıdır.
Şirket adına ise şirket adı, vergi dairesi, vergi numarası, yetkili adı olmalıdır.
Gayrimenkulün detaylı bilgileri mutlaka yazılmalıdır. Ada parsel numarası, gayrimenkulün özellikleri, metre karesi, içinde bulunan eşyalar veyahut teçhizatlar gibi bütün detaylar mutlaka bu söyleşmede yer almalıdır.
Gayrimenkulün toplamda fiyatının ne olduğunu da buraya yazmanız tavsiye edilir. Yani sadece alınacak kapora tutarını değil, gayrimenkulün satış yapıldığında da ne kadara satılacağı bu söyleşmeye yazılmalıdır.
Kaporanın verildiği tarihi, satışın yapılacağı tarihi de eklemek gereklidir.
Alıcı imzası, satıcı imzası ile birlikte bir de şahit imzası olması tavsiye edilir.
Haftaya görüşmek dileğiyle esen kalınız