Sivas Haberleri
SİVAS
00:00:00
İmsak vaktine kalan
Sivas
Orta şiddetli yağmur
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
37,9259 %-0.06
41,2274 %0.44
Ara
Sivas Memleket Sivas Tüketiciye "Dekont" Uyarısı

Tüketiciye "Dekont" Uyarısı

Kullanılan banka kredisindeki dosya masrafının iadesi amacıyla bankalardan temin edilmesi gereken "sözleşme" ve "ödeme planı" gibi belgeler için bazı bankalara yüksek bedel ödemek zorunda kalan tüketicilerin, ödedikleri parayı geri alabilmeleri için dekont almaları gerektiği bildirildi. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç, yaptığı açıklamada, son yıllarda konut, araç ve tüketici kredileri ile kredi kartı ve bankamatik kullanımında artış olduğunu, birçok kişinin bu nedenle en az bir kez bankalarla muhatap olduğunu belirtti. Bankaların bu işlemlerde dosya masrafı, kredi kartı aidatı ve hesap işlem ücreti gibi "yasal olmayan" kesintiler yaptığını iddia eden Dinç, son yıllarda bilinçlenen tüketicilerin paralarını geri alabilmek için hukuk mücadelesine giriştiğine dikkati çekti.Tüketici Hakem Heyetleri'ndeki şikayetlerin 3'te birinin bankalarla ilgili olduğunu dile getiren Dinç, kredi kullanan birçok kişinin "dosya masrafı" kesintilerini alabilmek için kesilen ücretin miktarına göre Tüketici Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemeleri'ne başvurduğunu ifade etti. Çok sayıda banka kredisi çeken kişilerden yapılan kesintilerin toplamının yüksek olabileceğine dikkati çeken ve tüketicilerin mutlaka hakkını araması gerektiğini vurgulayan Dinç, son yıllarda tüketicilerin, bankaların haksız yere aldığı bedelleri geri almak için ciddi sayıda başvuru yaptığını kaydetti. SAYFA BAŞI ÜCRET Dinç, çeşitli adlar altında yapılan kesintilerin iadesi için başvuran tüketicileri caydırmak amacıyla bankaların çeşitli yollara başvurduğunu belirterek, şunları söyledi:"Vatandaşlar, dosya masrafının iadesi için ilgili kurumların kendilerinden talep ettiği çeşitli belgeleri topluyor. Bu belgelerden bazılarını kredi çektikleri bankalardan almaları gerekiyor. Bankalar, sözleşme ve ödeme planı gibi belgeler için sayfa başı ücret talep ediyor. Sayfa başı 50 lira ücret isteyen bazı bankalar, liraya kadar para talep edebiliyor. Çünkü geçmişe dönük belgeler 8-10 sayfayı bulabiliyor. Bu rakam aynı bankanın farklı şubelerinde bile değişkenlik gösterebiliyor. Bankalar, tüketicileri caydırmak için bu kadar yüksek bedel belirliyor ama kesinlikle vazgeçilmemeli. Tüketiciler, belge almak için bankaya verdikleri para karşılığında mutlaka dekont alsınlar. Her halükarda bütün masrafların iadesi yönünde kararlar çıkıyor" dedi. Bankalardan alınması gereken belgelerin mahkeme kanalıyla da talep edilebileceğine dikkati çeken Dinç, "Böylelikle banka bu belgeler için ücret talep edemez ama bu durum süreci uzatır" dedi. BİN LİRA KREDİYE 265 LİRA KESİNTİ Bir bankanın Sivas Şubesi'nden 2011 yılında 5 bin lira ihtiyaç kredisi kullandığını anlatan S.Y, bu krediyi kullanırken 265 lira dosya masrafı kesintisi yapıldığını belirtti. Tüketici Hakem Heyeti'ne kesintinin iadesi için başvurduğunu anlatan S.Y, "Başvuru için bazı belgeleri toplamam gerekiyordu. Bankaya gittiğimde benden ödeme planı belgesi için 50 lira ücret aldılar. Hem dosya masrafının hem de bankanın bu belge karşılığında benden tahsil ettiği 50 liranın iadesi için başvurumu yaptım. Olumlu sonuçlanmasını bekliyorum" dedi. S.Y, tüm banka müşterilerine haklarını aramaları çağrısında bulundu. (AA)
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *