
Milli Eğitim Müdürü Zekeriya Çınar anaokulu ve okul öncesi sınıflarında açıkların bulunduğunu söyledi. Çınar, “Anaokul ve okul öncesi sınıflarda oran yüzde 30’larda” dedi. FATİH ÖZDAL Milli Eğitim Müdürü Zekeriya Çınar İl Genel Meclisi’nin konuğu oldu. Meclis üyelerine Milli Eğitim Müdürlüğü’nün çalışmaları ile ilgili bilgiler veren Çınar, yapılan çalışmaları değerlendirdi. Okullaşma oranları konusunda bilgiler aktaran Çınar, dikkat edilmesi gereken hususların bulunduğunu söyleyerek özellikle Anaokulu ve okul öncesi sınıflarda ciddi bir açığın olduğunu söyledi. İlkokul, Ortaokul ve Liselerde okullaşma oranlarının beklentiler dahilinde olduğunu söyleyen, bu sayının anaokulu ve okul öncesi sınıflarında yeterli olmadığını söyledi. Uzun vadeli planlamalarda bu konuların dikkate alınacağını söyleyen Çınar, “Burada dikkat edilmesi gereken hususlar var. Uzun vadeli planlama konusunda bu hususları dikkate alacağız. Anaokulu ve okul öncesi ana sınıfına baktığımız zaman 27 tane bağımsız ana okulumuz var. Okulların bünyesinde sadece 5 yaş grubuna hitap eden ana sınıfı sayımız 265. İlkokul sayımız 368, ortaokul 206, liselerimiz 104 ve 705 okulumuz var. Okul öncesinde okullaşma oranına baktığımız zaman okul öncesinde 3-5 yaş içerisinde yüzde 33’lük bir okullaşma oranı ile çok ciddi bir açığın olduğunu görmekteyiz. Ve bundan sonraki yıllarda odaklanmamız gereken noktalardan birisi okul öncesi eğitim olacaktır” şeklinde konuştu. İKİLİ ÖĞRETİMDE KAPASİTE ARTTI Bu sene içerisinde bakanlığın uygulaması ile bazı okullarda ikili öğretime geçildiğini söyleyen Çınar, bu uygulama ile kapasitenin biraz daha arttığını dile getirdi. Bu uygulamanın yanı sıra okullaşma oranlarının daha da arttırmasına yönelik çalışmalar yaptıklarını ifade eden Çınar, “ İlkokullarda yüzde 99.42, ortaokullarda yüzde 95 ve liselerde yüzde 80. Tabi ki liseler şu an dönüşüm sırasındadır. 2 yıl geçtikten sonra 12 yıl zorunlu olduğundan dolayı bu okullaşma oranı yüzde 97’lere çıktığını hep birlikte göreceğiz. Diğer yüzde 2’lik kaçak nereden meydana geliyor. Bazı öğrencilerimiz birden fazla engel durumuna sahip evde eğitim görüyor. Bazıları il dışına gidiyor bunlardan biz ilk etapta haberdar olamıyoruz. Ve kayıtlı değilmiş gibi görünüyor ama ilerleyen süreçte onların da okulları tespit edildiğinde bu rakam düşüyor. Okul öncesinde 3-5 yaş arası totalde baktığımız zaman bu oran daha düşüyor. Yani 3 yaşından sonra okul eğitimi alıp 5 yaşa kadar aldığınızda yüzde 24, 4 veya 5 yaşına çıktığınızda yüzde 34, sadece 5 yaşını aldığınızda ana sınıfı olarak bilinen 5 yaşını aldığınızda ise yüzde 37 oranında okullaşmayı görüyoruz. Bu sene bakanlığımız okul öncesindeki okullaşma oranını daha da arttırmak adına bir karar aldı. İkili öğretime geçildi. Yani sabah bir grup okula geliyor. Öğleden sonra ise bir grup okula geliyor. Bu var olan kapasiteyi 2’ye çıkarmak anlamına geldi. Yani ikili öğretim yaparak kapasitemizi arttırdık. Fakat buna rağmen ekim ayı ile ulaştığımız istatistikler bize bunu veriyor. Ve Sivas’ımızda okul öncesi eğitime yatırım ve okullaşma oranında bizi çok ciddi bir görev bekliyor” dedi. İkili eğitimin liselerde daha çok uygulandığını söyleyen Çınar, “Liselerde bizim en çok etkilendiğimiz ve eğitimde başarıyı etkileyen faktör ikili eğitimdir. Bizim hedefimiz ikili öğretimi bitirmek normal eğitime geçmektir. Hem öğrencilerimizin sosyalleşmesi hem kaynaşması hem de dersler arasında yeteri kadar dinlenmeye fırsatının olması için normal eğitim kaliteyi de arttıran sağlıklı bir kişisel gelişimi öğrenicilerin sağlayan bir eğitim öğretim faaliyetidir. İşte ona baktığımızda liselerde ikili öğretim eğitim yapan okul sayımız 4’tür ve burada tüm öğrencilere karşılık gelen oranı ise yüzde 11’dir. Yüzde 89’u ise normal eğitime devam etmektedir” şeklinde konuştu.
Yorumlar
*
Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *