Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, son 21 yılda mevcut demiryolu hatlarının elektrikli hale getirilmesiyle 2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunun yüzde 237 oranında artarak 7 bin 142 kilometreye yükseldiğini söyledi. Mevcut konvansiyonel hatların 993 kilometrelik kesiminde elektrifikasyon çalışmalarının devam ettiğini belirten Uraloğlu, elektrikli hat oranını yüzde 90’a çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı.

Elektrifikasyon ile Enerjide Dışa Bağımlılık Azalıyor

Bakan Uraloğlu, elektrifikasyon sistemlerinin yaygınlaştırılmasıyla enerji yönünden dışa bağımlılığın azalacağını ve ithal edilen petrole ödenen dövizden tasarruf sağlanacağını ifade etti. "Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak, elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltıyor ve kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade ederek, daha ekonomik bir ulaşım imkanı sağlıyoruz." dedi.

Ekonomik ve Stratejik Öneme Sahip Projeler

e-Devlet Sistemi Çöktü mü? 18 Kasım'daki Erişim Sorununa Ne Sebep Oldu? e-Devlet Sistemi Çöktü mü? 18 Kasım'daki Erişim Sorununa Ne Sebep Oldu?

Demiryollarının elektrikli hale getirilmesi çalışmalarının Türkiye için ekonomik ve stratejik önem taşıdığını belirten Uraloğlu, artan yolcu ve yük taşımacılığı talebinin karşılanabilmesi için projelerin duraksamadan hazırlandığını ve yapım aşamasının devam ettiğini kaydetti. "Maliyet olarak elektrikli lokomotif giderleri, dizel lokomotif giderlerinin yüzde 33’üne tekabül ediyor. 1 adet elektrikli lokomotif, 2 adet dizel lokomotifin çekiş gücüne eşit." dedi.

Bakım Maliyetlerinde Önemli Düşüş

Elektrikli lokomotiflerin bakım maliyetlerinin dizel lokomotiflere kıyasla daha düşük olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Elektrikli lokomotiflerin işletme ve bakım kolaylığı sağladığını, doğal yaşama ve çevreye olan hassasiyetimizle Türkiye’nin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz." dedi. Milli Elektrikli Lokomotifler, Milli Hızlı Tren ve Milli Elektrikli Setler gibi projelerin ileri teknoloji kullanılarak yerli ve milli imkanlarla üretildiğini belirtti.

Devam Eden Projeler ve Gelecek Hedefler

Bakan Uraloğlu, mevcut konvansiyonel hatların 993 kilometrelik kesiminde yapım çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Malatya – Elazığ, Karaman – Ulukışla, Alayunt - Afyon – Konya, Köseköy – Gebze ve Tobalı - Ödemiş hatlarında çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Orta vadede elektrikli hat oranını yüzde 90’a yükseltmeyi hedeflediklerini söyleyen Uraloğlu, "2 bin 926 kilometrelik kesim için proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor." dedi.

Muhabir: BÜLTEN