HANİFE KANAT
Bugün itibariyle Türkiye genelinde 19 milyon öğrenci 15 gün süreyle yarı yıl tatiline girecek. Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Sevim Ezgi Kozoğlu, yoğun bir öğrenim dönemini geride bırakan öğrencilerin ve velilerin dikkat etmesi gereken hususlara ilişkin bilgiler verdi.
Öğrencilerin ve öğretmenlerin yoğun ve yorucu bir dönemi geride bıraktığını belirten Kozoğlu; “Sömestr tatilinin gelmesi öğrencilerin ve öğretmenlerin yoğun bir dönemi geride bırakarak 15 gün dinlenmesini sağlayacak. Bunun yanı sıra maalesef ülkemizde baş gösteren çocuk hastalıkları, hastanelerde boş yatak kalmaması, salgınların velileri pes ettirmesinden kaynaklı bu kısa mola herkese iyi gelecektir. Son 2 haftadır okullarda devamsızlıkların artması bunun en büyük göstergesi.” dedi.
Yarı yıl tatilinin kışa geldiğini ve bu yüzden çocukların en çok tüketimine dikkat etmesi gerektiğine dikkat çeken Kozoğlu; “Bu sömestr tatili diğer tatillere nazaran velilerimizin daha çok çocuklarının dinlenmesi ve kaliteli, bağışıklığı güçlendirici besinlerle desteklenmesi şekilde olmalı. Öğünlerini atlamadan, bol vitamin ve mineral içerikli takviyelerle ilintili olmalı. Çocuklar için 15 günlük tatilin ilk amacı dinlenip enerji depolayıp, sağlıklı yiyeceklerle kendilerine iyi bakmaları yönünde olacaktır.” açıklamasını yaptı.
Velilerin 15 günlük tatili günlere bölerek planlaması gerektiğini vurgulayan Kozoğlu; “Elbette tatil demek dinlenmenin yanı sıra eğlenmek, sevdiklerimizle güzel vakit geçirmek, aktivitelerle coşmak demektir. Ancak tatilimizi lütfen şimdiden 3 er günlük periyot şeklinde planlayalım. Akışını bırakmak her zaman önce siz velileri ardından öğrencileri mutsuz edecek hatta 06.02.2023 Pazartesi sabahı okula giderken daha da yorgun hissetmelerine sebep olacaktır. Karne heyecanı olan şu günlerde ilk iş bir akşam masa başında elimizde bir kağıtla planlamaya oturmak olmalı. Bu kağıda yemek-uyku-atıştırma ve ilkel ihtiyaçlarımızı çıkardıktan sonra geriye kalan tüm isteklerinizi yazın , çocuğumuzun isteklerini de yazalım. Bunlar tek bir liste olarak madde madde dursun. Örneğin, kitap okuması, evi temizlemesi, bahçede işi, akraba ziyareti, ödevleri, arkadaşlarla oyun, bekleyen yap boz bitirme, sinema, lunapark, bisiklet sürme, komşuya ziyaret, hayvan besleme, sosyal sorumluluk gibi bir kaç maddelik listemiz hazır olsun. Akabinde yine çocuğumuzla birlikte bunları 15 günü 3 er periyota ayırıp her günü kısım kısım oluşturalım ve sabah saatlerine ödev ya kitap gibi akademik kısmı yerleştirip öğlene aktivite (onun seçimi ağırlıklı) akşam üstü size, eve, komşuya destek gibi gönüllü bir iş akşam vakti ise yine akademik ve bitişine yakın onun istediği aktivite gibi bir çizelgeyi oluşturup her birlikte imzalayalım. Bu hem çocuğunuzun yaşı ne olursa olsun zaman yönetimini ve planlamayı aşılayacaktır. Hem de sabah uyandığında miskin ve ne yapacağı konusunda karasız olup güne başlayamayan bir birey olmasına mani olacaktır. Çalışan velilerimizin ‘biz nasıl yapalım bunu bu evde olanlar için geçerli.’ diyebilirler aksine velilerimizin evde olmadığı durumlarda aklına hiç bir şey gelmeyen çocuk evde pusula bulmuş olacak. Velilerimiz evde değil diye çocuk belki ilk periyotta biraz rahat davranır ama ne olsa orada tetikleyici olan bir sözleşme var olacak ve ilk sıkılmasında oradan destek alacaktır. Çocuklarımız sizin dediklerinizi yapmaz yaptıklarınızı yapar eğer velilerimiz evde o periyottaki tüm aktiviteleri aynı heyecanla gerçekleştirirse bunu çocukta yapacaktır.” diyerek konuşmasını sonlandırdı.