Murat Polat 

Sivasspor ve Demirspor’da profesyonel olarak futbol oynayan Sivas’ta 23 yıldır spora beden eğitimi öğretmeni ve antrenör olarak büyük hizmetler yapan İbrahim Özcihan,  “ Spor Yapan Çocuk Başarısız Olur” mantığını yenmelerinin gerektiğini söyledi. Yaşanan pandemi sonrasında spora dönüşün yapılacak yeni plan ve programlarla daha sağlıklı şekilde olmasının gerektiğini ifade eden Özcihan, ilde sporun daha iyi yerlere gelmesi adına tecrübelerini dile getirdi.  Başarılı Beden Eğitimi Öğretmen ile yapılan röportajdan sizler içen derlenenler şunlar;

OKUL OLARAK KATILDIĞIMIZ BRANŞLAR

Voleybol (yıldız-küçük kızlar) Futsal (yıldız-küçük erkek),Hentbol (yıldız kız-erkek, küçük kız-erkek) Atletizm (kız-erkek) diğer branşlarda Dart, Oryantring, Hamsball, Bocce, Bisiklet, Floor Curling, Tırmanış, ferdi branşlarda kayak, yüzme, whusu da kulüp ve gençlik spor müdürlüğü antrenörleri ile katılım sağlanarak başarı elde edilmiştir.

OKUL OLARAK ELDE ETTİĞİNİZ DERECELER

Voleybol Yıldız Kızlar İl 1. Ligi (20-23 Şubat Yozgat grup yarışmaları Tokat, Kırıkkale, Yozgat, Sivas grup ikincisi olarak tamamlandı)

Hentbol Yıldız Erkekler Sivas İl 2.liği

Hentbol Yıldız Kızlar Sivas İl 3.lüğü

Hentbol Küçük Erkekler Sivas İl 3.lüğü

Hentbol Yıldız Erkekler Sivas İl 2.liği

Bisiklet Yıldız Erkekler takım Sivas İl 1.liği

Bocce Küçük Erkekler takımı Sivas İl 4.lüğü

Oryantring Küçük Kızlar takımı Sivas İl 3. lüğü

Oryantrig Küçük Erkekler takımı Sivas İl 3. lüğü

Dart Yıldız Erkekler takımı Sivas İl 4.lüğü

Kayak ferdi küçükler kategorisi Ozan Efe Özgür Sivas İl 2.si, İlayda Aydemir Sivas İl 3.sü, Cansu Güler Sivas İl 2.si olmuştur. Pandemi dolayısı ile yapılamayan küçükler Futsal (geçen yılın finalisti),Yıldızlar Futsal takımlarımız ve Ferdi branş wushu da geçen yılın Sivas İl 2. si Aysima Becit dereceye gireceğinden kuşkumuz yoktu.

OKUL-AİLE VE SPORCU ÜÇGENİNİN SPORA ETKİLERİ NELER

Okul-Aile- Sporcu üçgeni başarıyı getiren en önemli unsurdur.  21 yıl aynı okulda görev yapma süresi içinde test etme şansımız oldu. Kesinlikle bu üçlü ne kadar etkileşim, diyalog, öğrenci takibi, sosyal yaşamda tüm sporcu ailelerin birbiri ile samimiyeti hem başarı hem de hedefleri yükseltiyor. (örnek:2013-2017 kız voleybol takımı, Dört yıl üst üste hem okul hem kulüp şampiyonu kategorilerinde en son Türkiye şampiyonasına katılımla bitirildi. Akademik olarak 5’i Fen Lisesi, diğer oyuncularda en iyi liselere gitmiştir. Aile –Okul-Sporcu-Öğretmen/Antrenör ve Kulüp (Telekomspor Murat Yılmaz, Murat Polat) sonuç olarak bu üçlüye kulüpte eklendiğinde başarı her zaman kaçınılmazdır.

OKUL İDARESİNİN SİZLERE KATKILARI

Okul Müdürümüz Halil İbrahim Taşçı, benimle beraber Gazipaşa Ortaokulunda 21 yıldır öğretmen, müdür yardımcılığı görevlerini yapmasından dolayı okul potansiyeli, sporun önemi ve yıllardır Sivas’ta sporun lokomotif okulu olduğunu, her zaman desteklerini yanımızda hissettiğimiz idarecimiz. Bu nedenle de şanslıyız.

AİLENİZİN SPORA BAKIŞ ACISI

Ailem her zaman yanımda olmuştur. Eşimde doğa sporları, yürüyüş branşında aktif spor yapıyor. Oğlum futbol branşında önce Sivasspor sonrasında yıllarca Yolsporda oynadı. Spora üniversite eğitimi nedeniyle ara verdi. Kızım voleybol branşında hem okulunda hemde Telekomspor kulübünde başarı ile spor hayatını sürdürmüştür. Her ikisinin de hem öğretmeni hem antrenörü ve babaları olma gururunu yaşatmışlardır. Kendilerine bir kez daha teşekkür ediyorum.

SİVAS’TA SPORUN DAHA İYİ YERLERE GELMESİ İÇİN NELER YAPILMALI

Öncelikle ilimizi yöneten idarecilerimiz  geleceğimiz olan çocuklarımızın sportif faaliyetlerin önemine değinilmesi, akademik ve sosyal yaşam arasında tercih yapmasını engelleyici plan,proje ve öneri sunmalıdırlar. “Spor yapan çocuk başarısız olur” mantığını yenmemiz gerekir. Federasyonların ve okul spor faaliyetlerinin planlama sorunları, bu nedenle öğrencilerin yaşadığı eğitim sorunları (antrenör-veli-öğretmenin karşı karşıya gelmesi) acilen çözülmelidir. Planlamalarda, bölge, iklim şartlarının önemsenmemesi (Sivas’ta Aralık –Ocak ayında futbol müsabakalarının yapılması gibi) okul sporları statüsünde kura uygulamalarının açtığı sorunlar ( erken final, temsilin gerçeği yansıtmaması, iyi sporcuların kaybı) okul sporlarında mahalli müsabakalarda il birincisi olarak ili temsil eden takım dışında, diğer takımlarda başarılı olan sporculardan oluşan ikinci bir takımında ili temsilen grup ya da Türkiye şampiyonlarına katılımlarının sağlanmalı. İl karmasını oluşturan ikinci takımın seçimi il tertip komitesinin belirleyeceği teknik heyet tarafından oluşturulmalı.  Alanında antrenörlük belgesine sahip beden eğitimi öğretmenlerinin kendi görev yaptığı okul dışındaki okullarda da görev yapabilmeli. Federasyonların alt yapıya ayırdıkları kaynak yetersizliği, merkezi yönetimin oluşturduğu sorunlar giderilmeli. İl Milli Eğitim Müdürlükleri ve Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri arasında koordinasyon, görev, sorumluluk ve mevzuat yorumlamalarındaki karışıklıklar ve oluşan sorunlar giderilmelidir. Yolluk yevmiyelerin il dışı müsabakalarda günümüz şartlarında yetersiz kalması (ulaşım, konaklama, beslenme ve diğer giderler) ASKF, TÜFAD ve diğer taban birliklerinin amaçlarına yönelik çalışmaması, bireysel çekişmeler, görüş farklılıkları vb nedenlerle tüm kitleye ulaşmamaları. Gençlik  ve İl Spor Müdürlüklerine hizmet alımı ile alınan antrenörlerin nitelik ve nicelik yönünden oluşan sorunlar(branş ve sayı orantısızlığı, okul –antrenör-öğretmen ilişkileri, örnek: 20 güreş antrenörü alınırken 2-3 basketbol voleybol vb. Okullara sportif faaliyetler ile ilgili bütçe ayırmalı, bununla ilgili kanun yönetmelik vb. beden eğitimi öğretmenleri, okul müdürlerine veya okul aile birliğine mahkum edilmemeli. Günümüzde beden eğitimi öğretmenlerinin fedakarlığı,  gayreti ile faaliyetler yürümektedir. İstatistiklere bakıldığında (1997-2004 yılları okul sporlarında katılım %100 düşmüştür. Kaynak: Gazipaşa Ortaokulu karşılaşma sonuçları defteri, Milli Eğitim Lig Heyeti tutanakları, sonuç bildirimleri) Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü sürekli lisans sayısının artırılması yönünde telkinlerde bulunmaktadır. İstatistik olarak gelişme görünmekte nitelik olarak verim düşük olmaktadır. Bunun göstergeside olimpiyatlarda aldığımız sonuçlar göstermektedir. Devşirme sporcularla değil, ilkokuldan itibaren beden eğitimi derslerine önem verilmekle olacaktır.(1-2-3-4 sınıflara da Beden Eğitimi Dersine branş öğretmenin girmesiyle oluşacaktır.)

SPOR TESİSLERİ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ

Tesisleşmede son yıllarda yapılan salon, saha vb atılımlar önümüzdeki yıllarda aşağıdaki sorunlar giderilirse faydalı olacaktır (bölge, iklim, ağırlıklı branşlar vb.) Spor malzemelerinin yetersizliği, okullarda, okul spor kulüplerinin bütçesinin kaldırılması (5 Kasım 2013) yerini dolduracak herhangi bir olanak sunulmaması. İlimiz Valisi ve Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Spor Sivas projesiyle kısmen çözmüş olsa da pansuman tedbir olarak kalacaktır. Salonların işletme, yönetim ve personel eksikliği, keyfi uygulamalar. Yönetim zincirindeki alt üst ilişkilerindeki yetersizlikler, gevşeklik kurum disiplini eksikliği. Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan antrenörlerin tesisleri öncelikli olarak kendilerinin kullanması, öğretmen ve okulların atıl bırakılması. Sporun içinden gelen, liyakatlı ve donanımlı personel ile giderildiği takdirde verim artacaktır.

PANDEMİ SONRASINDA SPORA DÖNÜŞ NASIL OLACAK

Pandemi nedeni ile okul ve sportif çalışmalarımız tamamen durmuş olsada  ,değişen şartlara göre çözümler üreterek çalışmalarımızı planlayacağız. Korku ve endişe eden sporcu ve aileleri ile görüşme yapmamız gerekecek. Her bireyin hareketsiz kalan yaşamı önümüzdeki yıllarda daha büyük sorunlar oluşturacaktır. Gazipaşa Ortaokulu olarak hedefimiz 750 mevcut öğrencimizi, 4 Beden Eğitimi öğretmeni olarak aktif lisanslı sporcu sayımız bugün itibari ile 160’a ulaştığımız sayıyı (%20) daha yukarıya taşımaktır. Ayrıca güçlü olduğumuz branşlarda ilimizi Türkiye Şampiyonalarında temsil etmektir.