AK Parti Sivas Belediye Başkan Adayı Mimar Sami Aydın, mevcut belediye yönetimi tarafından hazırlatılan İmar Revizyon Planı’nda eksikler ve yanlışlar olduğunu belirterek,  “İmar Revizyon Planı yapılıyor, ortada Ulaşım Master Planı yok. Bakıyorum, bir tarla sahibine konut planı veriliyor, öbür konut sahibine verilmiyor. İmar revizyon planını böyle yorumlarsanız, şehri geleceğe yönelik doğru kurgulamış olmazsınız. Biz işte bu anlamda revizyon planının da doğru kurgulanması gerektiğini yani Sivas’ın geleceğinin doğru planlanması gerektiğini düşünüyoruz.” Şeref Gülmez 30 Mart 2014 tarihinde yapılacak olan yerel seçimlerin iddialı isimlerinden AK Parti Sivas Belediye Başkan Adayı Mimar Sami Aydın, şehrin en önemli sorunlarının başında gelen imar ve ulaşım konularında çarpıcı açıklamalarda bulundu. Aydın, teşhisin doğru koyulamaması durumunda, tedavinin de başarılı bir şekilde sonuçlandırılamayacağını belirterek, “Sorunun kaynaklarını doğru tespit etmek lazım. İmar yapısına göre Sivas dairesel bir imar yapısı olan şehir. Çekirdek merkez kent meydanı. Bunun etrafında ikinci bir daire var, bu ikinci bir daire bir tarafta kuzey tarafında Menderes Caddesi, Hayri Sığırcı Caddesi’ne kadar geliyor ve orada tıkanıyor, tekrar meydana dönüyor. Bunun tersine olan Güney taraftaki daire ise, Yenişehir’in önünden geçen Turgut Özel Bulvarı, AK-SU’dan devam ediyor, Alibaba Bölgesi’nden Özel İdare’nin önünden Mevlana Kavşağı’na geliyor. Mevlana Kavşağı’nı dolanıp tekrar buradan Meydana geliyor. Biz diyoruz ki bu ikinci daireyi tamamlayalım. Aslında şehrin imar planını önünüze koyduğunuz zaman bu kendiliğinden görünüyor, ama görmek lazım bir de böyle zor projelere cesaretli bir şekilde girmek lazım. Biz diyoruz ki, bunu bugün söylemedik, 2009’daki yerel seçimlerde söyledik. Evet Sivas’ın ikinci dairesini tamamlamak için Mevlana Kavşağı’ndan Aydoğan’a yani o saklı bahçe dediğimiz kısma ki bu tünelin uzunluğu yanlış hatırlamıyorsam 680 metre falan oluyor, yani Aydoğan tarafına çıktıktan sonra açık alandan devam edecek ve bu bağlantı Menderes Caddesi’ne yani Yenimahalle Karakolu’nun olduğu kavşağa bu yolu bağlayacağız. Bunu bağladığımız zaman Sivas’ın doğusundan Organize Sanayi, Kılavuz, Alibaba Bölgesi’nden Sivas’ın batısına akan trafik, kuzeyine akan trafik, şehir merkezine girmeden bu güzergahı kullanacak. Güneyden giden trafik zaten Yenişehir yani Turgut Özal Bulvarı’nı şu an kullanıyor, ikinci olarak çevre yolunu kullanıyor. Dolayısıyla bu proje ile biz, ikinci dairemizi, ikinci çemberimizi tamamlamış olacağız. Elbette zor bir proje, elbette maliyetli bir proje, ama eğer biz bu tedbiri bugün alamazsak yarın özellikle Aydoğan tarafında yeni yapılaşmalar olduktan sonra 20 yıl sonra beki 25 yıl sonra bunu birileri yapmak zorunda olacak” dedi. Aydın, geleceğin şimdiden okunması gerektiğini dile getirerek, “Biz geleceği şimdiden okuyabilmemiz lazım, sadece önümüzdeki seçime göre değil, seçildiğimiz 5 yıla göre değil, biz Sivas’ın geleceğini doğru planlamamız lazım. Bu bakımdan Mevlana Tüneli’ni Sivas’ın ulaşımını rahatlatmak adına, çok önemli ve gerekli bir proje olarak görüyoruz” dedi. “SİVAS’I 3 HALKA İÇERİNE ALACAĞIZ” Aydın, “Diğer taraftan üçüncü halka ise, mevcut çere yolu, bu mevcut çevre yolu yine şehrin güneyinden gidiyor. Biz diyoruz ki Kuzey evre yolu dediğimiz projeyi de Kuzeyden çevirdiğimiz zaman yani Bölge Trafikten, Meraküm’den, Alibaba’dan, Çayboyu Mahallesi’nden, Organize Sanayi’den mevcut çevre yolu ile birleştireceğiz. Dolayısıyla bu defa ne oluyor, Sivas üç tane ana halka içerisine alınmış oluyor. Bunları birbirine bağlayan kılcal hatlar var. Bu hatları revizyon planı ile beraber yapacağız” dedi. İmar Revizyon planın öyle rastgele yerlere bir şeyler koymak olmadığını kaydeden Aydın, “revizyon planı öyle rastgele yerlere bir şeyler koymak değil, revizyon planı şehrin gelecek en az 100 yıllık planıdır. Ama bakıyorum, bir tarla sahibine konut planı veriliyor, öbür konut sahibine verilmiyor, imar revizyon planını böyle yorumlarsanız, şehri geleceğe yönelik doğru kurgulamış olmazsınız. Biz işte bu anlamda revizyon planının da doğru kurgulanması gerektiğini düşünüyoruz. Sivas’ta mevcut yapıların standardını az çok biliyoruz, bu da Sivas için bir fırsat, neden deprem yönetmeliğine göre. 2005 yılından hatta 2010 yılından önce yapılan yapıların zaten yüzde 90’ı deprem yönetmeliğine uymuyor. Öyleyse revizyon yaparken biraz önce bahsettiğim halkaları oluşturduktan sonra, işte Hayri sığırcı Caddesi’ne giden cadde, yine buna paralel giden farklı farklı caddelerde, dar olan caddelerde siz bu revizyon ile birlikte o geleceğe yönelik kırmızı hatları oluşturabilirsiniz. Dersiniz ki, çizersiniz kırmızı hatları vatandaşın bir metrekare kaybı olmasın, ona göre yoğunluğunu verirsiniz. Şu anda 20 metre mi bu cadde, 40 metre yaparsınız, 60 metre yaparsınız, kırmızı hattınızı çizersiniz dersiniz ki 2050 yılından sonra uygulanacak ve o zaman kadar zaten o mevcut binalar fonksiyonelliğini kaybedecektir. Vatandaş kendi menfaatini düşünecektir, sizin yeni yaptığınız imarda vatandaş daha karlıysa hiç 2050 yılını falan beklemeyecektir, kendiliğinden yıkıp yapacaktır, revizyonu bu mantıkla yapacaksınız. Revizyon yapılıyor, ortada ulaşım master planı yok.” “SİVAS’IN ULAŞIM MASTER PLANINA İHTİYACI” AK Parti Sivas Belediye Başkan Adayı Mimar Sami Aydın, Sivas’ın ulaşım master planına ihtiyacı olduğunu belirterek, “Şu an nüfusu 350 bin olarak kabul ediyoruz. 350 bine göre Sivas’ta nerelerde nasıl bir ulaşım sistemi uygulanmalı. Yarın Sivas’ı büyük şehir yapmak istiyoruz, 500 bin nüfusa göre şu anda ne eklemek lazım, 750 bin olduğu zaman hangi sistemlerin devreye girmesi lazım, 1 milyon olduğu zaman hangi sistemlerin devreye girmesi lazım. Şimdi siz bunu profesyonel bir anlayışla Sivas’la paylaşarak, doğru kurgulayıp, imar revizyonla çakıştığı zaman gelecekte sorunlarla karşılaşmazsınız. Aksi halde mesela götürürsünüz, sokakların caddelerin dar olduğu bir yere büyük bir bina koyarsınız Hanımlar Kültür Merkezi gibi, binayı oraya koyarsınız ondan sonra dersiniz ki, ‘Allah Allah buradaki yollar dar, girmek çıkmak problem’, bu defa etrafındakileri kamulaştırmaya kalkarsınız. Kardeşim sen etrafındakileri kamulaştırma ihtiyacını önceden göreceksin. Vatandaşın özel mülkiyet hakkının ne anlama geldiğini önceden algılayacaksın. Sonradan götür oraya büyük bir kitleyi koy, ondan sonra da ben sizin etrafınızı kamulaştıracağım, daha uygun bir yere götür yap. Biz bu projeyi nereye kurgulamıştık, Kılavuz’a. 40 dönüm yeşil alan park oluşturmuştuk, parkın içerisine hem kadınlar için hem erkekler için bir spor kompleksi planlamıştık. Daha sonra bizim oraya koyduğumuz 40 dönümlük parkı da revizyonda kuşa çevirmişler, 8-10 dönüme düşürmüşler. Şimdi bunların bilinçli yapılması lazım o yüzden Sivas’ta ki ulaşıma eğer doğru bir teşhis koyamazsanız çözümü üretemezsiniz.”