Sivas'ın gururu olan gençlerimiz, 16. Uluslararası MEB Robot Yarışması'nda elde ettikleri başarıyla Türkiye'ye ve Sivas'a büyük bir mutluluk yaşattı. Erzurum'da düzenlenen bu prestijli yarışmada, 17 ülkeden ve Türkiye'nin 81 ilinden toplam 6691 katılımcı, 13 farklı kategoride kıyasıya mücadele etti. Bu zorlu yarışta, Sivas'ı temsil eden 12 robot, gösterdikleri üstün performansla dikkatleri üzerine çekti.

Net Global Sivasspor'da Kamp Başlıyor Net Global Sivasspor'da Kamp Başlıyor

Sivas'tan Dünyaya Seslenen Başarı

Özellikle Temel Seviye Çizgi İzleyen kategorisinde Sivaslı öğrenciler büyük bir başarı göstererek, 203 robotun yarıştığı bu kategoride finale kalma başarısı gösterdi. Daha da önemlisi, ilk 10'da 9 farklı dereceye yerleşerek, Sivas'ın bilişim ve teknoloji alanındaki potansiyelini tüm dünyaya gösterdi. Bu sonuç, Sivas'ın eğitim sistemindeki gelişimi ve öğrencilerin yeteneklerinin ne kadar ileri seviyede olduğunu kanıtladı.

Gürün Türk Telekom Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nden Şampiyonluk

Sivas'lı öğrencilerin başarısı sadece bu kadarla sınırlı değil. Gürün Türk Telekom Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nden öğrenciler, mini sumo kategorisinde 450 yarışmacı arasından birinci olarak büyük bir başarıya imza attı. Metin Ulaş ve Umutcan Karadeniz'in geliştirdiği GÖKPINAR isimli robot, bu kategoride şampiyon olarak Sivas'ın adını daha da duyurdu. Bu başarı, okulun ve öğrencilerin özverili çalışmalarının sonucu olarak ortaya çıktı.

Ac489Ccf A734 4179 8F91 72C653987578

Diğer Okulların Başarıları

Sivas'ı temsil eden diğer okullar da yarışmada önemli başarılara imza attı. Selçuk Ortaokulu, Yavuz Selim Ortaokulu, TED Koleji, Sivas Akademi Yeni Çizgi Okulları ve Ziya Gökalp Ortaokulu gibi okullardan öğrenciler, farklı kategorilerde dereceye girerek Sivas'ın eğitim kalitesini bir kez daha kanıtladı. Bu okulların öğretmenleri ve öğrencileri, gösterdikleri özveri ve çaba sayesinde büyük bir başarıya imza attılar.

İşte Dereceye Giren Sivaslı Gençler;

Gürün Türk Telekom Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden öğrenciler;  Metin Ulaş ve Umutcan Karadeniz'in geliştirdiği “GÖKPINAR” isimli robotuyla 1.

Selçuk Ortaokulundan öğretmen öğrenciler; Elif Dağdeviren ve Zeynep Betül Baş'ın geliştirdiği “SİROLİNE” isimli robot 2.

Yavuz Selim Ortaokulundan öğrenciler; Arda Şen ve Ömer Faruk Doğan'ın geliştirdiği “ŞENROBOT” isimli robot 3.

Selçuk Ortaokulundan öğrenciler; Emre Gökalp Kuştarcı ve Yusuf Bulut'un geliştirdiği “PİST KRALI” isimli robot 4.

Selçuk Ortaokulundan öğrenciler; Elif Dağdeviren ve Zeynep Betül Baş'ın geliştirdiği “MACHİNE” isimli robot 5.

TED Kolejinden öğrenciler; Gökhan Sakarya ve Elif Sakarya'nın geliştirdiği “DOĞRU YOL” isimli robot 7.

Sivas Akademi Yeni Çizgi Okullarından öğrenciler; Mehmet Erdem Duman ve Muhammed Emir Yalçınkaya'nın geliştirdiği “ROBO AYÇ” isimli robot 8.

Selçuk Ortaokulundan öğrenciler Yusuf Bulut ve Mehmet Faik Derdiyok'un geliştirdiği “FAKEBOT” isimli robot 9 oldu.

Ziya Gökalp Ortaokulundan öğrenciler; Yusuf Erdem Kapçak ve Zeynep Gülce Kapçak'ın geliştirdiği “ROBOYEK” isimli robot 10 oldu.

3Ce57424 6746 4286 8363 C3B390F83138

Sivas'ın Geleceği Parlak

Sivaslı öğrencilerin bu başarısı, Sivas'ın geleceği için umut verici bir işaret olarak değerlendiriliyor. Sivaslı öğrencilerin gösterdiği bu başarı, şehrin bilişim ve teknoloji alanında önemli bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor. Bu durum, Sivas'ın gelecekte daha gelişmiş bir teknoloji merkezine dönüşebileceği anlamına geliyor.

Sivaslı Öğrencilerin Başarısı İçin Teşekkür

Sivas'ı temsil eden tüm öğrencileri, öğretmenlerini ve velilerini bu büyük başarılarından dolayı tebrik ediyoruz. Bu başarı, Sivas'ın eğitim alanındaki çalışmalarının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösteriyor. Öğrencilerin bu başarısı, diğer öğrencilere de örnek olacak ve onları daha büyük başarılara ulaşmaya teşvik edeceği düşünülüyor.

Sivas'ın Destek Vermesi Gerekiyor

Bu başarının devamlılığı için Sivas'ın eğitim kurumlarına, belediyeye ve özel sektöre büyük görevler düşüyor. Öğrencilerin yeteneklerini geliştirebilmeleri için gerekli olan altyapı ve imkanların sağlanması gerekiyor. Ayrıca, öğrencilerin bu tür yarışmalara katılımının desteklenmesi ve teşvik edilmesi de büyük önem taşıyor.

Muhabir: Songül BOZDUMAN