Sivas Valiliği 112 Çağrı Merkezi Müdürlüğü Temmuz ayı istatistikleri açıklandı. İstatistikî bilgilere göre çağrı merkezi bir ay içinde aldığı 117 bin 650 çağrıdan sadece 34 bin 538 çağrının gerçek olduğu geriye kalan 83 bin 112 çağrının ise asılsız ortaya çıktı.   HÜSNE AKKAYA   Sivas 112 Acil Sağlık Hizmetleri Komuta Kontrol Merkezi çalışanları, asılsız ihbarlar ve gereksiz çağrılar nedeniyle gün içinde gerçek vakalara ulaşmada zorluklar yaşıyor.   ASILSIZ ÇAĞRI SAYISI ARTIYOR Sivas Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü´ne Temmuz  ayı içerisinde yapılan ihbarların istatistikleri yayımlandı. Sivas 112 Acil ve Afetler Sağlık Hizmetleri Komuta Kontrol Merkezi´ne yapılan asılsız çağrın oranının yüksekliği dikkat çekiyor.   Sivas 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü´ne Temmuz ayı içerisinde toplam 117 bin 650 çağrı geldi. Bu çağrılardan  83 bin 112 asılsız iken 34 bin 538 çağrı ise gerçek çağrı olarak kayıtlarla geçti.   YAPILAN İHBARLARDA İLK SIRAYI SAĞLIK ALDI İstatistiklerde yapılan çağrılarda sağlık ilk sırada yer aldı. Temmuz  ayı içerisinde vatandaşlar tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü´ne yapılan 34 bin 538 adet çağrıdan 19 bin 923 çağrı ile yüzde 57.68 ini sağlık , 9 bin 738 çağrı ile % 28.20 sinin Emniyet,  2 bin 794 çağrı ile % 8.09 unu Jandarma, bin 921 çağrı ile %  5.56sını itfaiye oluştururunken   geriye kalan 96 çağrıyı AFAD, 66 çağrıyı ise orman aldı.   Yapılan ihbarların büyük çoğunluğunun asılsız olması konusunda yeni bir çalışma yapılması bekleniyor. Asılsız ihbarda bulunanlar hakkında idari uygulamaların yapılacağı öğrenilirken, vatandaşların asılsız ihbar yapmamaları konusunda dikkatli olunması için bir takım çalışmalar da başlatılacak.