Alaçatı’da bu yıl 14’üncüsü düzenlenecek Alaçatı Ot Festivali için stant başvuruları, bugünden itibaren başladı. Festival, 17-20 Nisan 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Başvurular, Çeşme Belediyesi Alaçatı Ek Hizmet Binası Sergi Salonu’nda, hafta içi her gün 09.30 - 12.30 ve 13.30 - 17.00 saatleri arasında alınacak. Başvuruların son günü ise 10 Mart Pazartesi olarak belirlendi. Festivalde, ot stantları için kontenjan sınırı bulunmuyor, ancak stantlarda yalnızca ot çeşitleri ve Çeşme’ye ait yerel tarım ürünleri satılabilecek. Gıda stantları içinse 150 adet kontenjan ayrılmış ve sadece Ege Bölgesi’ne ait yenilebilir otlar kullanılarak yapılmış ev yapımı gıda ürünleri satılabilecek. Fellah köftesi, çiğ köfte ve kısır gibi Ege’ye özgü olmayan yiyeceklerin satışı, yalnızca depremzedeler tarafından açılacak stantlarla sınırlı olacak. Festivalde ayrıca, 200 adet hediyelik eşya stantı açılabilecek. Bu stantlarda el emeği ürünler satılacak ve stant açma önceliği Belediye ve Halk Eğitim kurslarına katılan kursiyerlere, kooperatiflere ve yerel esnafa verilecek.Alaçatı Ot Festivali’ne stant başvurusu yapmak isteyenlerin yerine getirmesi gereken bazı kurallar da açıklandı. Bu kurallar arasında, stant sahiplerinin Çeşme sınırları içinde en az 2 yıl ikamet etmiş olması ve festival süresince hijyen koşullarına uyması yer alıyor. Ayrıca, stant sahiplerinin, kimlik ve önlük takmaları, plastik poşet kullanmamaları, festival bilgilendirme toplantısına katılmaları ve festival alanını temiz tutmaları gibi önemli sorumlulukları bulunuyor.Festivalin stant başvuruları için zaman kısıtlaması olmasına rağmen, her yıl olduğu gibi yerel esnaftan ve kooperatiflerden büyük ilgi görmesi bekleniyor. 17-20 Nisan tarihleri arasında binlerce ziyaretçiyi ağırlayacak olan Alaçatı Ot Festivali, hem yerel üreticiler hem de turistler için büyük bir buluşma alanı olmaya devam edecek.