İRFAN ÖZŞEKER Sivas Belediyesi ve Sivas Halk Eğitim Merkezi işbirliği ile Fidan Yazıcıoğlu Kültür Merkezi’nde düzenlenen “Anlayarak Hızlı Okuma ve Dikkat Geliştirme” kurslarında yetişkinler ile üniversite ve lise öğrencileri mevcut okuma hızlarını dakikada 150-200 kelimeden 450-1000 kelimeye çıkarıyorlar. Okuma hızıyla birlikte okuduğunu daha iyi kavrama becerilerinin geliştirildiği kursta ayrıca kursiyerlere “Dikkat Geliştirme” teknikleri de öğretilerek işitsel ve görsel dikkatlerinin artması sağlanıyor. Kursta kendi geliştirmiş olduğu yöntemi kullanan hızlı okuma ve dikkat geliştirme eğitmeni Sefa Gürbüz KPSS, ALES ve üniversite sınavlarında zaman yönetiminin çok önemli olduğunu söyledi. Gürbüz “Üniversitelere Hazırlık, KPSS, ALES gibi sınavlarda zaman yönetimi çok önemli hale geldi. Yavaş okuyan öğrenciler hem soruların tamamını yetiştiremiyorlar hem de dikkatlerini tam olarak toparlayamadıkları için basit hatalar yaparak öğrendiklerini sınav esnasında uygulayamıyorlar. Diğer yandan yavaş okuyan okuyucuların dikkati hemen dağıldığı için bir kitabın 2-3 sayfasını okuyup devamını getiremiyorlar. İşte bu gibi sebeplerden dolayı anlayarak hızlı okuma ve dikkat geliştirme eğitimini düzenleyerek; kursiyerlerimizin akademik başarılarını artırmayı, dikkatlerini geliştirmeyi ve hızlı okuma tekniklerini kullanarak kitap okuma alışkanlığı kazanmalarını hedefliyoruz” ÖĞRENME HIZLARI ARTIYOR Eğitmen Sefa Gürbüz hızlı okuma teknikleri sayesinde öğrencilerin öğrenme hızlarının da arttığını ifade ederek şunları söyledi “Çünkü okuma hızı ile öğrenme hızı arasında doğrudan bir ilişki söz konusudur. Okuma hızı yavaş bir öğrencinin aktif dikkati azaldığından öğrenme hızı düşer ve ders çalışırken canı sıkılır. Okuma ve anlama hızının dengeli şekilde artmasıyla öğrenme hızı ve aktif dikkat gelişir. Böylece daha verimli ders çalışmak mümkün hale gelir” DİKKAT DAĞINIKLIĞINA DİKKAT! Hızlı Okuma ve Dikkat Geliştirme eğitmeni Sefa Gürbüz “Dikkat Dağınıklığı” hakkında ise şu ifadelere yer verdi “Uzun süre televizyon izleyen, zamanının çoğunu bilgisayar başında oyun oynayarak geçiren, çok fazla aksiyon ve şiddet filmleri izleyen öğrenciler ve yetişkinlerde “Dikkat Dağınıklığı” problemi görülme olasılığı çok yüksek. Maalesef çocuklar da uzun süre aksiyon ve şiddet içeren çizgi film izlediğinde ve bilgisayar oyunları oynadığında Dikkat Dağınıklığı problemini erken yaşlarda yaşamaya başlıyor. Bu elektronik cihazlar beyni hızlı ama yüzeysel düşünmeye programlıyor. Çocuklar ve yetişkinler filmlerde, dizilerde ve bilgisayar oyunlarında izlemeye alıştıkları renkli ve hızlı hayatı gerçek hayatta ve okulda göremeyince hayal kırıklığı yaşayabiliyorlar. Dikkat Dağınıklığı olan kişiler, başladıkları bir işin sonunu getiremiyorlar, aktif dikkat gerektiren işlerde canları hemen sıkılabiliyor, öğrenciyseler uzun süre ders çalışamadıklarından sınavlarda başarısız oluyorlar, bu kişiler kitap okurken dikkatleri hemen dağıldığından kitabın sonunu getiremiyorlar, kitap okuma alışkanlığı olmayan bireylerde de zihin tembelliği problemi ortaya çıkıyor. Zihin tembelliği ise unutkanlık, öğrenme güçlüğü, psikolojik sorunlar gibi yaşam kalitesini olumsuz etkileyen problemlere yol açıyor. Kitap okumak tek başına bu sorunların önüne geçebiliyor. Anlayarak hızlı okuma tekniklerini öğrenerek ve dikkat geliştirme egzersizleri yaparak kitap okuma alışkanlığını kazanmak çok daha kolaylaşıyor” şeklinde konuştu.