Sivas Haberleri
Sivas
Kapalı
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6866 %0.21
39,8556 %0.06
SİVAS
00:00:00
İkindi vaktine kalan
Ara
Sivas Memleket GÜNDEM KİMSE İŞİNDEN MEMNUN DEĞİL

KİMSE İŞİNDEN MEMNUN DEĞİL

Esnafların tutumları konusunda eğitim alması gerektiğini savunan vatandaşlar, yetkililere sesleniyor. Esnaf odalarının bünyelerindeki esnaflara eğitimler vermesi gerektiğini savunuluyor.

MELTEM DUMAN
Son yıllarda toplumun birçok kesiminde olduğu gibi esnaf müşteri ilişkisinde de gözle görülür pürüzler yaşanmaya devam ediyor. Sadece bir tarafı suçlayarak çıkılamayacak olan bu durumda rastlanması kaçınılmaz oluyor.  Hal böyle olunca da iki tarafı da suçlamak neredeyse karmaşık bir vaziyete dönüşüyor. Emir kipi ile sipariş veren, buyuran, selamı olmayan, teşekkür etmesini bilmeyen müşterilere denilecek söz bulunmuyor.
Öte taraftan da her müşteriye beş karış suratla cevap veren adeta öfkeli gibi öfleyen, alacağını alsa da gitse duygusunu hissettiren esnaflar da yadsınamayacak kadar fazla. Çeşitli etkinliklerle kutlanan ahilik kültürü ne yazık ki Sivas'ta yaşatılmıyor. 
Ahilik geleneği edep, ahlak, yardımlaşma dayanışma üzerine kurulduğu herkes tarafından bilinse de gel gör ki bunu yapan kesim parmakla sayılamayacak kadar az. Geçim derdi gerekse işini sevmeden yapmalarından kaynaklı takınılan bu tavır ilimizi ziyarete gelenler tarafından da tasnif edilmiyor.
Hepimiz yaptığımız işlerden maddi-manevi sıkıntılar çekebiliyoruz. Asıl olan gelen müşteriyi güler yüzlü, daha samimi bir ticari ahlakla karşılamak olduğunu düşünen vatandaşlar konuyla ilgili değerlendirme de bulunarak, “İşinden memnun olan insan sayısı ne yazık ki çok az. Hepimiz iş ve aile hayatımız da oldukça sıkıntılar çekiyoruz. Fakat bunları konuyla alakası olmayan başka insanlara yansıtmak ne kadar doğru bir hareket? Mahkeme suratlı bir satıcı ile karşılaşmak yerine selam verip gülümseyen sempatik bir esnaf modeli daha çok artsa bizde alışverişlerde en azından huzursuz olmayız." dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *