MELTEM DUMAN
Son yıllarda toplumun birçok kesiminde olduğu gibi esnaf müşteri ilişkisinde de gözle görülür pürüzler yaşanmaya devam ediyor. Sadece bir tarafı suçlayarak çıkılamayacak olan bu durumda rastlanması kaçınılmaz oluyor. Hal böyle olunca da iki tarafı da suçlamak neredeyse karmaşık bir vaziyete dönüşüyor. Emir kipi ile sipariş veren, buyuran, selamı olmayan, teşekkür etmesini bilmeyen müşterilere denilecek söz bulunmuyor.
Öte taraftan da her müşteriye beş karış suratla cevap veren adeta öfkeli gibi öfleyen, alacağını alsa da gitse duygusunu hissettiren esnaflar da yadsınamayacak kadar fazla. Çeşitli etkinliklerle kutlanan ahilik kültürü ne yazık ki Sivas'ta yaşatılmıyor.
Ahilik geleneği edep, ahlak, yardımlaşma dayanışma üzerine kurulduğu herkes tarafından bilinse de gel gör ki bunu yapan kesim parmakla sayılamayacak kadar az. Geçim derdi gerekse işini sevmeden yapmalarından kaynaklı takınılan bu tavır ilimizi ziyarete gelenler tarafından da tasnif edilmiyor.
Hepimiz yaptığımız işlerden maddi-manevi sıkıntılar çekebiliyoruz. Asıl olan gelen müşteriyi güler yüzlü, daha samimi bir ticari ahlakla karşılamak olduğunu düşünen vatandaşlar konuyla ilgili değerlendirme de bulunarak, “İşinden memnun olan insan sayısı ne yazık ki çok az. Hepimiz iş ve aile hayatımız da oldukça sıkıntılar çekiyoruz. Fakat bunları konuyla alakası olmayan başka insanlara yansıtmak ne kadar doğru bir hareket? Mahkeme suratlı bir satıcı ile karşılaşmak yerine selam verip gülümseyen sempatik bir esnaf modeli daha çok artsa bizde alışverişlerde en azından huzursuz olmayız." dedi.
KİMSE İŞİNDEN MEMNUN DEĞİL
Esnafların tutumları konusunda eğitim alması gerektiğini savunan vatandaşlar, yetkililere sesleniyor. Esnaf odalarının bünyelerindeki esnaflara eğitimler vermesi gerektiğini savunuluyor.
Editör: Memleket Sivas Gazetesi
Yorumlar