584—“Kadınlarınıza loğusa döneminde hurma yedirin. Çünkü loğusa dönemindeki herhangi bir kadın gıda olarak hurma alır yerse, bu kadının doğacağı çocuğu uysal olarak dünyaya gelir. Zira Meryem, oğlu İsa’yı doğuracağı sırada yiyeceği hurmadan idi. Eğer Allah katında hurmadan daha değerli bir şey olsaydı, Allah onu, ona yedirdi.” (Ramuz, 1/73 h:1)

Görüldüğü gibi bu hadis de mevzudur. Zaten mevzu olduğu sözün gelişinden anlaşılmaktadır. Hurmanın üzerinde daha bir üstün gıda maddesi olamaz demek ne kadar yanlış ise, gebeliği döneminde hurma yiyen bir kadının çocuğu uysal olur anlamına da gelmez.

Kaldı ki bu haberin ravileri arasında Davud b. Süleyman bulunuyor. Bu adam hadis rivayetinde ileri derece de bir kezzaptır. Ramuz’un kendisinde bu hadisin hemen sonrasında “Bu hadisin ravileri arasında çok yalancı olan Davud b. Süleyman vardır” ifadesi yer aldığı halde, bu eseri Türkçeye kazandıranlar, ilim kurumuna karşı büyük bir vebal altına girmişler ve en azından Gümüşhanevi’ye saygıda kusur etmişlerdir. Çünkü o, bunu açıklıkla kabul ettiği halde, onlar buna işaret etmemişlerdir. Kaldı ki, piyasada ki tüm Türkçe Ramuz çevirileri de bu şekildedir. Bu tür davranışlar İslam adına işlenen cinayettir.

585—“Bana bir elçi gönderdiğiniz zaman yüzü güzel, adı güzel biri olsun.” (Ramuz, 1/37, h:14)

Yine bu manada ki söz de uydurmadır. Bu haberi bu kitapta ele aldık ve farklı rivayetleriyle beraber sunduk.

586—“Allah bir Horoz konusunda size söz söylememe izin verdi. Öyle ki bu Horozun ayakları ta yerin derinliklerine batmış, arşın altında boynu bükük olarak duruyor. Ve: “Seni takdis ve tenzih ederim, senin şanın ne yücedir” diye Allah’a yakarıyor. Bunun üzerine kendisine şöyle cevap verilir. Allah adına yalan yere yemin edenler, bunun hazzını tadamazlar. (Ramuz, 1/85 h:16)

Hadis diye söz edilen bu söz yığınının da hadis olmadığı, tümüyle yalan ve uydurma olduğu ifadelerin gelişinden bellidir.

587—“Horoz, namaz vaktini bildirir ve uyarır. Kim bir beyaz Horoz edinirse, bu sayede üç tehlikeden korunur. Her şeytanın, büyücünün ve kâhinin şerrinden korunur.” (Ramuz, 1/208 h:9)

Horoz ile alakalı tüm rivayetler genel olarak uydurmadırlar. İşin acı tarafı halen kimi din görevlilerinin ve tarikat erbabının, Sofiyenin bu türden asılsız sözlere kanmış olmaları ve yaptıkları derslerde bunları delil olarak peygamberin ağzından çıkmış gibi ileri sürmeleridir. Değil bir peygamberin, aklı başında sıradan bir insanın bile bu türden sözler etmesi düşünülemez. Bu ve benzeri sözler aynen Süyuti’nin Camius-Sağir adlı eserinde de yer almaktadır.