Sümeyra DENİZ

 

Ankara- Sivas arası hızlı tren demiryolu inşaatında yapılan bazı ihalelerde yolsuzluk yapıldığını iddia etti. TBMM’de iddialarını gündeme getiren Cumhuriyet Halk Partisi İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu, “4734 sayılı bir kanunumuz var, açık ihaleyi zorunlu kılıyor ama açık ihale olduğunda yolsuzluk yapılamadığı için, ihalelerin çoğu pazarlık usulü davetiye usulü ihalelere döndürülmüştür” dedi.

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan hakkında verdikleri gen soru üzerine önerge sahipleri adına konuşma yapan Cumhuriyet Halk Partisi İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu, Kamu ihalelerinde yolsuzluk yapıldığı iddiasında bulundu iddialardan bir tanesi de Ankara- Sivas arası hızlı tren demiryolu inşaatında yapılan bazı ihalelerde ki yolsuzluklar.

Vekil Erdoğdu, “Sizlere Türkiye Cumhuriyeti Devlet demir yollarında yapılan bir ihale yolsuzluk yöntemini anlatayım şöyle yapılıyor, ihale içerisinde diyelim 10 tane iş var bu işlerin 5 tanesine 5 lira fiyat yazılıyor diğer 5 tanesine de onda bir fiyat yazılıyor ve yaklaşık maliyetin altına düşürülerek ihale alındıktan sonra bu 5 katlı işler tamamlanıyor ama onda bir yazılmış işlere gelince ben bu işi yapamıyorum diyor. İhaleyi fes edelim diyor ve ikmal ihalesine çıkıyorlar bu sayede üç dört ikmal ihalesiyle 1 liraya yapılacak iş 5 liraya yapılıyor hale geliyor” dedi.

Anlattığı verileri Sayıştayın Demir Yolları Raporundan edindiğini belirten Erdoğdu, “Diyor ki Ankara Sivas hızlı tre demiryolu için başlangıçta hattın tamamı için 1.3 milyarlık yaklaşık maliyet belirlenmişken ‘840 milyona bu yöntemle ihale alınmış’ daha sonra 1. İkmal ihalesinde bedel sadece 2.2 milyar liraya çıkarılmış ve tespitin devamında diyor ki ariyet kazısı çok düşük fiyatta onu yapmıyorlar. Tünel işi çok fiyatta yazdıkları için doğrudan tünele başlıyorlar ortada kazı yok doldurma yok yol gelmemiş devlet demiryolları aleyhine farklar oluşmasına sebebiyet veriyorlar” iddialısında bulundu.