ŞEREF GÜLMEZ

Ulaştırma ve Demiryolu Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Abdullah Peker, Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesinin Türkiye’de yapımı gündeme alınan çoğu projeden önce yapımına başlanmış olmasına rağmen gereksiz sebeplerden dolayı  geciktiğini kaydetti.Mevcut Gar yerine  yapılması planlanan ve sendika olarak kendilerininde dsteklediği projenin aniden üniversite güzergahına alındıgını kaydeden Peker, “Bu anlamsız değişikliğin Sivas Ankara YHT projesini geciktireceğini Yazılı ve Görsel Basından defalarca Sivas halkına anlattık .Gelinen noktada Bizden sonra başlatılan Ankara Konya Eskişehir YHT’nin  yıllar önce ulaşıma açıldığını görmekteyiz. Bütün  Bu olumsuz gelişmelere rağmen sistemli bir çalışma ile 2020 yılının son aylarında Sivas'ımıza Yüksek Hızlı Tren gelecektir ümidi taşımaktayım. Bu konuda Sayın Ulaştırma Bakanımıza çağrıda bulunuyorum .Lütfen Sivas Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesine destek veriniz”dedi. Hızlı trenin 2 saat yolculuk süresince 9 istasyonda durmasının planlandığını belirten Peker, “YHT, Ankara’dan sonra Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli’nden sonra Sivas’a ulaşacak. Buralardan geçen Hızlı tren yerleşim yerlerine hem ticari hem sosyo-kültürel değer katacak olması bu illerin tanıtımı daha etkin hale gelmesiyle turizmi canlandıracak ülke ekonomisine katma değer sağlayacak, firmaların iş yapabilirliği artınca üretimi destekleyen iş gücü yaratabilen yan sanayi kuruluşların buralarda daha etkin verimli hale gelmesi büyük kentlerdeki nüfus artışını durdurmak ve diğer illere teşvik sağlanması nüfus dağılımındaki dengeyi de sağlayacaktır.Ankara’dan Doğuya açılan kapı niteliğinde olan Sivas ve Kayseri’ye verilecek önem, ülke mozaiğini oluşturan toplum top yekun iş istihdamıyla daha iyi kalkınmaya imkan yaratacak ulaşımıyla sanayisiyle teknolojisiyle bilimle ve eğitim gibi alanlarda daha ilerlemenin isteği mevcuttur.

HIZLI TREN SİVAS'A VİZYON KATACAKTIR

 Peker, böyle yatırımların toplumun refah düzeyini artırmakla kalmayacağını belirterek, “Tüdemsaş’ın Hızlı trenin alt yapı ve yan ürünü malzeme üretimi için destek verecektir. Ulaştırma sektöründeki mesafelerin kısalması mamul ve yarı mamul ürünlerin sevk ve nakliyatında büyük yararı olacaktır”dedi.