SÜMEYRA DENİZ

Vali Salih Ayhan 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü vesilesi ile kentte görev yapan basın mensupları ile bir araya geldi. Behrampaşa Han’ında düzenlenen programa çok sayıda gazeteci katıldı.Programda konuşma yapan Vali Ayhan, “ Bu kahvaltımızda bizleri şereflendirdiğiniz için teşekkür ediyorum. Malumunuz 10 Ocak çalışan gazeteciler günü yarın il dışı bir programım olduğu için kusura bakmayın bir gün erkene aldık zaman geçince çok anlamlı olmaz diye düşündük hem zaten sürekli bir arada oluyoruz ama günün anısına bir arada olalım sohbet edelim toplu anlamda çok bir araya gelemedik. Bu zaman diliminde bizlere ilimize valiliğimize kurumlarımıza verdiğiniz desteklerden dolayı teşekkür ediyorum. Elbette gazeteci özgür kamuoyu denetimi yapan, vatandaş adına kamu menfaatlerini de ön plana çıkararak habercilik yapan ve fedakâr olarak çalışan gerçekten fiziki anlamda emek veren bir meslek mensubusunuz. Zor şartlarda çalışıyorsunuz bunu görebiliyoruz belki biz planlı bir şekilde bir yerden bir yere geçerken, siz o haberi nasıl yetiştirebiliriz? Nasıl bunu hemen vatandaşa hızlı bir şekilde iletebiliriz? Bunun mücadelesini veriyorsunuz dolayısıyla sizin mesleğin fedakârlığını tartışmaya ve söyleme hiç gerek yoktur. Bizim nezdimizde de bunu diplomatik bir üslup ve edayla değil samimi kalbimden çıkarak söylediğimi ifade etmek istiyorum. Niçin söylemek istiyorum? Sivas’ta 9 yıllık bir geçmişim var. Bildiğim için herkesin kaleminin Sivas’ın menfaatleri için Sivas’ın geleceği için attığını bildiğimden dolayı. Dolayısıyla her birinizi hemen hemen tanıyorum, duygularınızı biliyorum, niyetinizi biliyorum. Sivas ile ilgili ortak paydalar ortak menfaatler, ortak cümleler kullanması alçısından nasıl çalışıldığının farkındayım bazen ‘ya şöyle bir haber var işte şöyle bir durum var bu bizim Sivas açısından imaj bizim habercilik anlamında çok anlamlı olur ama Sivas’ın imajı açısından çok iyi olmayabilir sayın valim bilginiz olsun’ bir bakıyoruz hakikatten bazen böyle nahoş bir görüntü olabiliyor ve bu niyetin ne kadar samimi ve içten olduğunun göstergesi. Ben bu düşüncede olduğum için hepinize müteşekkirim ama elbette sizler kamunun, hizmet sunucularının sağlıklı ve daha iyi hizmet edebilmelerini keyfe kedere tabiri caizse kamu menfaatini ön plana çıkaracak hizmet sunmanın şartlarını yaparken de sizlerde bunun denetimini yapacaksınız.  Bir beynelmileldik mi denir ne denir? Tabiri caizse idari formatın dışına çıkarak kendi kurumsal menfaatleri ve Sivas menfaatlerinin dışındaki düşüncelere haiz olanları elbette ki kamuoyuna deşifre etmek tabiri caizse halk adına denetim yapmak sizlerin asli görevlerinizdir bunun farkındayız. Biz valilik olarak elimizden geldiği kadar Sivas’taki yerel medyanın, ulusal medyada dâhil olmak üzere elimizden geldiğince destekliyoruz. Desteklemeye çalışacağız bizde onların derdiyle dertleneceğiz, bir mesai arkadaşı gibi çalışacağız gazeteci, medya, idareci arada kalın duvarlar değil bir yol arkadaşı gibi Sivas’ın yolunda hizmetine koşan insanlar gibi değerlendiriyoruz öyle değerlendirmeye de devam edeceğiz” dedi.

SOSYAL MEDYADAN GELEN ELEŞTİRİLER GÜZEL

Özellikle kar tatili konusunda öğrencilerin esprili paylaşımlar yaptığını ve bundan mutluluk duyduğunu kaydeden Ayhan, “ Çocuklarımızın özgüveni çok yüksek bir kar tatili paylaşımında 2 binin üzerinde yorum geliyor ve capsler yapıyorlar, ben eleştiriye çok açığım yeter ki eleştiri sempatik olsun yerinde olsun. Eleştiriye açık olmayan bir insanın kendini geliştirmesi de mümkün değil. Ben hep öyleyim hayat bir kemalât yolculuğudur her zaman diliminde insan belli bir olgunluğa erip yoluna devam ediyor.  Güzel sempatik şeyler hoşumuza gidiyor. Çocuklarımızın özgür olduğunu çok rahat bir biçimde valisine espri yapabileceğinin çok güzel örneklerini görüyoruz mutlu da oluyorum.  Bazen böyle sınırları aşan şeylerde var eleştiri demeyim hakarette var bunu siber suçlar ben söylemeden takip ediyor. İl emniyet müdürlüğümüz ve siber suçlar birimi onlarla ilgili tespiti yapıyoruz, onlar zannediyor ki sahte hesap bulunamaz diye dün 3 kişiyi bulmuşlar ne yapalım? Sadece uyarın enden yapmışlar bunu acaba diye uyarın çok sınırı aşan olursa da yargıya zaten intikal ettiriyoruz sebebi şu ben öyle kimseyle vatandaşımızla şunla bunla hukuki anlamda karşı karşıya gelmek değil çocuğumuzun hangi dünyada bunu neden yaptığını ve bununda aslına bakarsan yargı yolunu işletmekle de bir mesaj veriyoruz. Gizli saklı değil sahte hesaplarla sanal ortam bu kadar özgür olmamalı insanların haysiyetiyle, şerefiyle kimsenin oynamaması lazım. Bu sizler içinde benim içinde herkes içinde geçerli. Talep geldiği zaman siber suçlar yarım saat içerisinde tespit ediyor” şeklinde konuştu.

100. YILDA 100 ETKİNLİK

Ankara’da katılacağı çalıştayla ilgili de bilgiler veren Ayhan “ Yarın bir çalıştay var yöneticilerle ilgili, idarecilerle ilgili, değişen dünyada idareciliğin formatı, geldiği çizgi vatandaş idareci ilişkileri buna ilaveten de biliyorsunuz 100. yılda 100 etkinlik planlamamız var. Sivas Kongresi 100. yılında onun alt yapısının oluşturulması açısından TRT ile Maliye Bakanlığı ile Kültür Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı ile şu an teyitleşmediğimiz bir iki bakanlıkla görüşmelerimiz var. Hem şu an onun startını verdik hazırlıklarını yapıyoruz hem de bu konuda nasıl destek olacağımıza yönelik bir çalışma yapacağız. 3 günlük bir Ankara ziyaretimiz olacak hem bir çalıştay hem de Sivas açısından geri dönüşler neler yapabiliriz bununla ilgili gerekli ziyaretler yapacağız” dedi.

TAMAMEN 100. YILA ÖZEL 100 ETKİNLİK OLACAK

100. yıl etkinleri hakkında neler olacağı hakkında bilgi veren Vali Ayhan, “ Bu spor anlamında, gençlik ve sosyal sorumluluk anlamında projeler olacak. Mesela Solo Türk ilimize gelecek, Türk Yıldızları gelecek. Cumhurbaşkanlığı senfoni orkestrası ve mehteran takımı gelecek. Tarihleri netleşen konular bunlar. Diğer aktiviteler de peyderpey kitapçık haline getirerek, Şubat’ın 15’in den sonra hepsi netleşmiş olacak. Bütün federasyonların yarışmaları olacak. Özellikle buradan bir müjdeyi de verebiliriz. 5 Ağustos’ta yani Dünya Sivaslılar Günü’nde bir haftalık Gardaşlık Festivali düzenleyeceğiz. İçeriği da çok dolu bir program olacak. Sivas’ın derinliklerinden gelen Gardaşlık hukukunun anlamını ortaya koyacak birçok etkinlik yapılacak. Sadece bu festivalde bile 15’e yakın faaliyet olacak. Ağustos ayında Sivas bu festivalle çok canlı olacak. Çok yoğun olacak. Bu etkinlik Türkiye’de örnek gösterilecek bir çalışma olacak. En sonunda da bir Gardaşlık Belgesi vereceğiz. Basın ve şehir müzesiyle ilgili bir fikrimiz var. Ancak basının da şöyle olsa daha iyi olur dediği bir fikir varsa bunları da gündemimize alabiliriz. Bu kapsamda İrade-i Milli Gazetesi’ni Kongre’nin 100. Yılında özel bir sayı çıkarmayı planlıyoruz. Bu yapacağımız projeler Sivas Çalıştayı’ndan çıkan düşüncelerdir” ifadelerini kullandı.

YILDIZ DAĞI TANITIM VE İŞLETME NOKTASINDA GELİŞECEK

Yıldız Dağı Kayak merkezindeki son durum hakkında da bilgi paylaşan Aydın, “ Yıldız Dağı’nda iyi bir noktaya gelindi ama gerek tanıtım noktasında, gerekse işletme noktasında yeterli değil. Bununla ilgili de çalışmalarımız olacak. Şuanda 15 tatilde gelmek isteyen çok vatandaşımız var ve otel ayın 6’sına kadar full dolu. Dolayısıyla Yıldız Dağı’nda konaklama anlamında bir ihtiyaç olduğu aşikâr. Yoğun bir tanıtım yapıyoruz. Ulusal medyada da dönüyor. Yerel medyamız üzerine düşeni zaten yapıyor. Ayrıca yoğun bir tanıtım yapıp da konaklamaya cevap veremezsek, bu da bizim için bir dezavantaj olur. Şimdiki otelimiz ile günü birlik tesislerimizin arasına bir bina yaparak burasını birleştireceğiz. Buraya yaklaşık 400 yataklı bir tesis yapıp önümüzdeki sezonu yetiştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca Yıldız Dağı ile Sıcak Çermik arasında yapılması planlanan yolun yakın zamanda ihalesi de gerçekleştirilecek. Bu iki unsurla birlikte o bölge bir marka haline gelecek” dedi.