MEHMET TIRPAN

Salgın sonrasında turizm noktasında ciddi bir hareketlilik yaşanacağını beklediklerini ifade eden Vali Salih Ayhan, Sivas’ta ciddi bir turizm alt yapısının oluşturulduğunu, Sivas’ın tarihi ve kültürel değerlerinin tanıtımı noktasında ciddi gayret gösterileceğini söyledi.

Sivas’ın 2022 yılında turizm noktasında altın çağını yaşayacağına inandıklarını vurgulayan Ayhan, “Bu yıl belki salgın dolayısıyla istediğimiz başarıyı belki elde edemeyebiliriz ama hızlı treninde ilimize gelmesi ile birlikte Sivas, 2022 yılında turizm konusunda altın çağını yaşayacak. Yeter ki hemşerilerimiz buna inansınlar” dedi.

Turizm konusunda ciddi hazırlık yapıldığının altını çizen Vali Ayhan, “Her idarecinin ön görüp ön alması gerekli. Bizde tarımda, sanayide ve yatırımda olduğu gibi turizmle ilgili de gerçekten çok ciddi adımlar attık. Salgın ortaya çıkınca ekonomik, sosyal ve turizm alanında gözlemlenen değişimlerle ilgili makaleler okudum. Eğitimde, sağlıkta, ekonomide, teknolojide bir çok değişiklik olacak ama turizmde çok farklı bir değişiklik olacak. Bu duruma hazırlıklı olmalıyız. Yemek kültürümüzü ve doğal alanlarımız ön plana çıkaracağız. Müze kültürünün yaygınlaştıracağız. Antik kentlerimizin tanıtımını yapacağız. Divriği, Gürün, Doğanşar ve Hafik gibi ilçelerimizde doğal turizm alanları ile ilgili restorasyonların bazıları devam ediyor bazıları bitti. Yani turizm çeşitliliğini artırmak istiyoruz. Sivas’ın turizm noktasında ön plana çıkmasını istiyoruz. Yıldız Dağını çeşitlendiriyoruz. Sıcak Çermikte güzel bir ortam oluşturuldu. Hamidiye Kültür Parkında çalışmalar sürüyor bittiğinde muhteşem olacak. Divriği’de güzel çalışmalar yapılıyor. Antik kentler olan Sarissa ve  Kayalıpınar’ı ele aldık ciddi bir çalışmamız var. Sivas’ın değerlerini ön plana çıkaracağız” ifadelerini kullandı.

SİVAS’IN TANITIMINA İLİŞKİN KISA KISA FİLMLER HAZIRLANIYOR

Sivas’ın Dünya çapında tanıtımı ile ilgili de hazırlıkların yapıldığı, Sivas’a özgü bütün değerlerin ön plana çıkarılacağı çalışmaların sürdüğünü aktaran Vali Ayhan sözlerini, “Türkiye genelinde turizm enstrümanlarımıza ilişkin 20’ye yakın kısa kısa filmler hazırlıyoruz. Kültür Turizm A.Ş’nin Visit Sivas diye bir projesi var. Bu projelerle tanıtım atağı yapacağız. Bu kadar alt yapıdan sonra iyi tanıtım yapamazsak istediğimiz sonucu elde edemeyiz. İyi bir marka oluşturmamız lazım. Önce markalaşacağız sonra iyi bir pazarlama tekniği oluşturacağız. Sivas’a özgü hem fiziki hemde online satış alanları oluşturacağız. Sivas’a gelen misafirlerimiz iyi ağırlayacağız” şeklinde konuşmasını sonlandırdı.