MEHMET TIRPAN

İl Milli Eğitim Müdürü Ebubekir Sıddık Savaşçı, Kurslarda Öğretimin Planlanması ve Rehberlikte Üstünleşme (Köprü) projesi tüm öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin sıkı sıkıya sarıldığı ve destek olduğu bir proje olduğunu söyledi.

8’inci sınıflara yönelik uygulanan Köprü Projesi kapsamında bu yıl gerçekleştirilen ve devam eden çalışmalar hakkında bilgiler veren Savaşçı, “Salgın sürecinde 8’inci sınıflarda olan 8 bin 903 öğrencimize ilk önce hazır bulunurluk sınavı yaptık. 7’inci sınıftan 8’inci sınıfa geçen çocukların hangi seviyede olduğunu gördük. Yüz yüze ve online sınavlar yaptık. Oluşturmuş olduğumuz sistemle çocukların hangi konularda daha fazla çalışması gerektiğini, hangi soruları yanlış yaptığını dahi rahatlıkla gördük” dedi.

KÖPRÜ projesi kapsamında oluşturdukları yazılıma ders anlatım videoları ve öğrencilerin kendini geliştirmeleri için gerekli materyallerin yüklendiğini hatırlatan Savaşçı, “Sisteme giriş yapan çocuklar anlamadığı konulara ilişkin dersi seçebildiler ve anlamadığı konuyu bizim öğretmenlerimizin anlatmış olduğu videolarla yeniden izlediler Yine yaprak test çalışmalarımız, özet konu anlatımlı fasiküllerimiz, kaynak kitaplarımız oldu. 7,8 ve 12 sınıflarımızın tamamına yardımcı kaynak kitabı alımı yaptık. Alınan kaynak kitaplar öğrencilere dağıtıldı. 8 sınıf öğrencilerimizin yararlanması için ders fasiküllerini, yaprak testleri ve konu anlatımlı ders videolarını sisteme yükledik. Salgın sürecinde öğretmenlerin ödev takibi konusunda sıkıntı yaşadığını tespit ettik ve sorunun da çözümü için adımlar attık. En geç Eylül ayında Öğretmenlerimiz sistem üzerinden öğrencilerine ödev verecek hale gelecek. Her öğretmenin ve öğrencinin kendi sayfası olacak. Öğretmen öğrenciye online ders atacak ve öğrenci de ödevini yapıp online şekilde gönderebilecek. Ölçme ve Değerlendirme İzleme Yazılımı bu anlamda bizim için çok önemli. Bu sistem sayesinde ilçedeki okulların ve öğrencilerin durumlarını görebiliyoruz. Öğrenci kendi durumunu görebiliyor. Öğretmen öğrenci ve sınıfını görebiliyor. Okul Müdürü öğretmenin durumunu başarı durumunu öğrencinin başarı durumlarını görebiliyor. İlçedeki kaymakamlar ise ilçedeki okulların, öğretmenin ve öğrencinin durumunu görebiliyor. Anlık müdahalelerle hangi çocuğun nereye geldiğini, hangi çocuğun hangi konuda eksikliği olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz. Bu sistemi daha da geliştirmeye çalışıyoruz” şeklinde konuşmasını sonlandırdı.