Sağlık Çalışanları “Servislerden” Şikayetçi

Ayça Karadağ Sağlık Sen, SES, ve Türk Sağlık Sen öncülüğünde Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Çalışanları, servis araçları hakkında basın açıklaması yaptı

Sağlık Çalışanları “Servislerden” Şikayetçi
Ayça Karadağ Sağlık Sen, SES, ve Türk Sağlık Sen öncülüğünde Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Çalışanları, servis araçları hakkında basın açıklaması yaptı. Sağlık çalışanları adına basın açıklamasında bulunan Gülşah Baştürk, işyerlerine geliş-gidişlerinde kullandıklar servis araçlarından süregelen rahatsızlıklarının ve şikâyetlerinin, son zamanlarda daha da arttığını kaydetti. Bugüne gelene kadar; kurum yetkilileriyle değişik zamanlarda çeşitli görüşmeler, toplantılar yaptıklarını kaydeden Baştürk, “Ancak servislerde ve servisleri kullanan şoförlerde herhangi bir düzelme ve iyileştirme olmamıştır. Hizmet alımı, bilinen adıyla ise taşeron firma ve kişiler aracılığıyla yapılan her hizmet; sorunları da beraberinde getirmektedir. Özellikle sabah ve akşam mahalle servislerinde yaşadığımız başlıca sorunlarımız şunlardır; Araçlar servislerin kalkış süreleri belirlenmiş olmasına rağmen zamanından önce veya sonra durağa gelebilmektedir. Bazı araçların kapıları, koltukları vb. aksamı kullanılamaz durumda veya sürekli arıza vermektedir. Personel taşımakla görevli servis şoförleri bayan çalışanlar başta olmak üzere tüm çalışanlar üzerinde psikolojik baskı kurmakta, lakayt ve rencide edici davranışlarda bulunmaktadırlar. Araçta yer kalmadı bahanesi veya gerekçesiyle çalışanlar mağdur edilmekte, Araç şoförlerinde kimlik kartı bulunmamakta,Trafik kurallarına uyulmamakta, diğer servis araçlarıyla yarış yapmakta, en ufak bir hak aramamızda şiddet boyutuna varan davranışlarla karşılaşmamız, yaşadığımız sorunlardandır” dedi. 3 ay önce bir sağlık çalışanın servis şoförü tarafından darp edildiğini kaydeden Baştürk, “ Yaklaşık 3 ay önce bir hastane personeli arkadaşımız; sadece servisle ilgili yaşanan aksaklık hakkında bilgi alırken, servis şoförü tarafından kafa atılmak suretiyle fiziki şiddete maruz kalmıştır. Bu konuda da kurum yetkilileriyle çeşitli görüşmeler, toplantılar, resmi yazışmalar yapılmış ve çalışanlardan şikâyet dilekçeleri toplanmış Rektörlük makamına iletilmiştir. Biz sağlık çalışanları olarak halkımızın sağlığı için hizmet vermeye gelirken ve hizmet sunarken kendi fiziksel ve ruhsal sağlığımızın da korunmasını talep ediyoruz. Yaşadığımız bu sorunlar rektörlükçe sağlanan servislerde yaşanmakta olup; hastane servislerinde bu tarz sorunlar yaşanmamaktadır. Daha önceki başvuru, şikâyet ve taleplerimizin bu ihale sürecinde dikkate alınmasını istiyoruz.”
Güncelleme Tarihi: 23 Şubat 2014, 12:35
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER