1875 yılında Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen, 1880 yılında 2. Abdülhamid tarafından projelendirilen, savaşlar, yıkımlar, göçler ve mali sıkıntılar yüzünden yapılamayan, soğuk savaş döneminde de NATO tarafından 'Rus Korkusuyla' engellenen 88 km'lik Ordu-Sivas arasındaki tarihi 'Dereyolu', tüm engellemelere rağmen tamamlanma aşamasına geldi. Suat Duman İlk defa 1875 yılında Sultan Abdülaziz döneminde gündeme getirilen, 1880 yılında Sultan 2. Abdülhamid döneminde projesi çizilen ancak savaşlar ve parasızlık sebebiyle bir türlü gerçekleştirilemeyen, hatta bir dönem Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen Ordu-Sivas yolu, Karadeniz'in sert ve engebeli coğrafyasının zorlu şartlarına rağmen tüm hızıyla sürüyor. Projenin Sivas’ı ilgilendiren ayağında ise heyecanlı gelişmeler yaşanıyor. İlk etabın neredeyse tamamlanma aşamasına gelmesi sevindirici haber olarak yorumlanırken Sivas’ı da içine alan ikinci ayağının çalışmaları ise hız kazanacak. Mevcut Ordu-Sivas yolunun hayli yorucu ve sıkıntılı olması, ayrıca yüksek rakımdan geçtiği için kışın kardan dolayı sık sık kapanması üzerine yaklaşık 140 yıl önce planlanmasına rağmen siyasi ve sosyal sebepler yüzünden bir türlü yapılamayan, soğuk savaş döneminde muhtemel bir Rus işgalinde tanklarının Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşabileceği korkusuyla yapılması NATO tarafından da engellenen Dereyolu, bugün Ordu-İskenderun arasındaki 775 km'lik Karadeniz-Akdeniz yolunun Ordu ili etabını oluşturuyor. Halk arasında 'Dereyolu' olarak adlandırılan ve Karadeniz'in zorlu coğrafi şartlarında toplam uzunluğu 88 km olan güzergahta devam eden çalışmalar NATO'ya inat sürüyor. Projenin ikinci ayağı olarak yorumlanan Sivas yolu ise kısa sürede tamamlanarak büyük bir eksikliği gidermiş olacak. Hem ticaretin canlanmasına hem denizlere kısa sürede inilmesine sebep olacak çalışmanın tamamlanmasıyla Sivas adeta uçuşa geçecek. 3.5 SAATLİK YOL 1.5 SAATE DÜŞECEK Türk mühendisleri tarafından adeta Ferhat gibi dağları delerek inşa edilen, Karadeniz'i İç Anadolu'ya bağlayacak en kısa yol olan tarihi Dereyolu sayesinde, halen 114 kilometre olan ve tehlikeli virajlarla dolu Ordu-Mesudiye yolu 88 kilometreye düşecek. Bunun yanı sıra 3.5 saat olan Mesudiye-Ordu güzergahı da 1.5 saate inecek. 325 km olan ve 5 saat süren Ordu-Sivas yolu ise 2.5 saate düşecek.