Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü salonunda Sivas ta bulunan okul yöneticilerine eğitim verildi. HABER MERKEZİ Aday öğretmen yetiştirme süreci ile ilgili olarak Sivas ta bulunan okul yöneticilerine eğitim verildi. Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü salonunda gerçekleştirilen eğitimi Halk Eğitim Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci İl Koordinatörü İbrahim Kılıç verdi. Sürecin 16 saat olduğunu ifade eden ve eğitimdeki amacın aday öğretmenlerin daha iyi yetişmesi olduğunu kaydeden Kılıç, Bakanlığında bu sürece önem verdiğini söyledi. Mili Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy’un aday öğretmen yetiştirme sürecini de yakından takip ettiğini vurgulayan Kılıç, “Bu sürecin asıl öznesi danışman öğretmenlerimizdir. Okul yöneticilerimiz ve milli eğitim müdürlüğümüzün her türlü kolaylığı sağlamaktadır. Şüphesiz ki aday öğretmen yetiştirme süreci ile ilgili birçok çalışma yapılmış bunlardan olumlu birçok sonuç alınmıştır. Ama şubat ayı başında katıldığımız eğitici eğitmenliğinde sunum yapan hocalarımızın, daire başkanımızın, genel müdürümüzün yeni bir aday öğretmen yetiştirme sürecinden, uygulamalarından bahsediyor olması ve bakanımızın sürecin sürekli takipçisi olması beni çok ümitlendirdi. Aday öğretmenlerimiz, mesleğe atandığında, doğrudan görev yerlerine gitmeyecek, istedikleri yerde danışman öğretmen ve bakanlığımızın yetiştirme programları sayesinde eğitim alacak. Bu planlama haftada üç gün sınıf içi, bir gün okul içi ve bir günde okul dışı olmak üzere program yapılacak. Sınıf içi uygulamalarında ders gözlem, planlama, hazırlık ve anlatım, sınıf içi uygulamalar, sınıf yönetimi hakkında;  okul içi uygulamalarla, okul yönetimi, okul içi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacak. Okul dışı  uygulamalarda  ise; şehir kimliğini tanıma, kurumsal  işleyiş, yanı başımızdaki okul, mesleki kariyer, tecrübeyle buluşma; öğretmenlik mesleğine katkı sunacak filmler  izleme  ve kitap okumayı içeren bir süreç olacak. Sonrasında birtakım program ve seminerlerle öğretmenlerimiz mesleğe hazırlanacak. On yılını  doldurmuş, mesleğinde adaylık dâhil en az on yıl hizmet süresine sahip öğretmenler arasından, ulusal veya uluslararası projelerde koordinatör, danışman veya katılımcı öğretmen olarak görev almış olan, sosyal ve kültürel faaliyetlere (tiyatro gösterisi, şiir dinletisi, okul gazetesi, okul dergisi, okul gezileri, spor müsabakaları vb. etkinlikler) katılım sağlayan, iletişim becerisi ve temsil yeteneği güçlü ve mesleğinde temayüz etmiş ve aday öğretmenle aynı alanda olan öğretmenler arasından belirlenmesi esasından hareketle danışman öğretmen belirlenmesi yönerge ile açıklandı” şeklinde ifade etti.