HABER MERKEZİ

İmam Hatip Okulları Yönetici Gelişim Eylem Planı (YÖGEP) Projesi kapsamında okul idarecilerine yönelik "Yönetici Gelişim Programı"  düzenlendi.

Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde Necip Fazıl Kısakürek MTAL Konferans Salonunda gerçekleştirilen programa Şube Müdürü Fehmi Tutkun ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Yönetimi ABD Öğretim Üyesi Prof. Dr. Celal Teyyar Uğurlu ile il genelindeki Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokullarının müdür ve müdür yardımcıları ile İmam hatip programı uygulayan çok programlı Anadolu Liselerinin müdürleri katıldı.

Programın amacına değinen Milli Eğitim Şube Müdürü Fehmi Tutkun, “YÖGEP okul yöneticilerinin eğitim yönetimi alanında kendilerini geliştirmeleri, kurum kültürü, öğrenci ve öğretmenlerin gelişimini destekleyici bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla düzenlendi. Her ay yeni bir etkinlikle, alanında uzman akademisyenler ile imam hatip okulları yöneticilerini buluşturuyoruz” dedi.

YÖGEP'in 2019-2020 eğitim-öğretim yılı Ekim ve Kasım ayı programlarının gerçekleştirildiğini,  belirten Tutkun, Aralık ayı programının ardından verilecek iki aylık ara sonrasında Mart, Nisan ve Mayıs aylarını kapsayan; konferans, seminer, uygulama, sunum ve iyi örneklerden oluşan programların devam edeceğini belirtti.

Daha sonra söz alan Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Yönetimi ABD Öğretim Üyesi Prof. Dr. Celal Teyyar Uğurlu  ise "Okullarda Kültür, İletişim, Karar Verme ve Mobbing" hakkında konferans verdi.

Uğurlu, daha sonra bir okulun etkili olduğunu neye göre anlarız?" konusunda değerlendirmelerde bulundu. 

Uğurlu; etkili okulun öğrencilerin kişisel, duygusal, psikomotor, sosyal ve estetiksel gelişmelerinin en uygun sağlandığı bir öğrenme çevresinin oluşturulduğunu ve öğrencilere temel beceri ve davranışları öğretme de başarılı olan okul olduğunu söyledi.

Uğurlu, kültürü oluşturan ögelerin inançlar, değerler, normlar, semboller ve teknoloji gibi unsurların oluşturduğuna da değinerek, hayatta karşılaşılan problemleri çözmeyi geleneksel yöntem, kişisel deneyimler, uzmanlara dayalı problem çözenler ve bilimsel problem çözme süreci başlıkları halinde idarecilerimizle paylaştı. Uğurlu daha sonra idarecilerimize okullarda maruz kalınan mobbing konusunu çeşitli örneklerle anlatarak karşılaşılan sorunlar karşısında empati kurarak sorunların daha sağlıklı çözülebileceğini aktardı.