Tarihi ve kültürü ile önemli bir konumda olan Sivas, aynı başarıyı markalaşmada gösteremiyor. Ülke genelinde 187 ürün coğrafi işaret alırken Sivas’ın yalnızca köftesi, Kangal Balıklı Kaplıcası ve El halısı listeye girebildi. Son olarak Pastırma konusu gündeme geldi. Pastırmanın anavatanı olan ilimiz, ünvanı Kayseri’ye markalaşmayı ise Afyon’a kaptırdı. Suat Duman Türkiye Patent Enstitüsü´ne (TPE) yapılan coğrafi işaret başvuruları ve tescil sonuçları açıklandı. TPE´den alınan bilgilere göre ‘Sivas El Halısı´, ‘Sivas Köftesi´,‘Kangal Balıklı Kaplıcası´ ve ‘Kangal Koyunu´;  ‘Tescilli Coğrafi İşaretler´ özelliği taşıyor. Sivas’ın bir çok değeri bulunmasına rağmen yalnızca 3’ün listeye girmesi markalaşamama sorununum gündeme getirdi. Pastırmanın anavatanı olarak bilinen Sivas, yıllar yılı Kayseri gibi illere tonlarca kilo pastırma satıyor. Sivas’ın pastırması ile ünvan yapan Kayseri, tüm Türkiye’de ismini ön plana çıkarmasını bilirken, Sivas ise hep bir adım geriden takip etti. Tüm bunların ışığında ünvanı Kayseri’ye kaptıran Sivas, markalaşmayı ise Afyon’a kaptırmak üzere. Afyon, sucuk ve pastırma için marka başvurusu yaparken, Türkiye ve dünyanın dört bir tarafına her yıl tonlarca pastırma ve sucuk satan Sivas ise yalnızca arkaya bakmakla yetindi. SİVAS’IN MARKA DEĞERLERİ Kangal Koyunu ile Kangal Balıklı Kaplıcası TPE’nin Tescilli Coğrafi İşaretler Listesi´ne girmeyi başardı. 2002 yılında ise tescil belirlendi. Bir diğer tescilli ürün ise Sivas El Halısı oldu. 1996 yılında tescillenen Sivas El halısı marka değerlerden birisi olarak dikkat çekti. Sivas’ın son marka değeri ise 2006 yılında yapılan başvuru ile Sivas Köftesi oldu. COĞRAEFİ İŞARET NEDİR Coğrafi işaret; belli bir niteliği, ünü ve diğer özellikleriyle, bir yöre, alan, bölge veya ülke ile özdeşleşmiş bir ürünü tanıtıp, gösteren işaretlerdir. Bir bölgenin herhangi bir ürünü, halısı, kilimi, meyvesi, taşı, madeni, çeşitli malzemelerle oluşan işlemeleri diğer yörelerde üretilenlerden farklı olabilir. Bir yörede üretilen bir halı, kilim, kumaş, çini vb. bir ürün ün kazanmış olabilir. Bu ürünlerde o yörenin adının kullanılması, tüketiciler tarafından o ürünün belli bir kaliteye sahip olduğu şeklinde algılanıp, güvenilir bulunabilir. Tüketiciler söz konusu yöre adıyla satılan ürünleri, yörenin adına belli bir güven duyarak aynı nitelikteki diğer ürünlere tercih edebilirler.