Sivas Haberleri
SİVAS
00:00:00
İmsak vaktine kalan
Sivas
Kapalı
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6671 %0.15
39,9389 %0.26
Ara
Sivas Memleket GÜNDEM Demiryollarında Elektrikli Dönüşüm: Bakan Uraloğlu'ndan Kritik Açıklamalar

Demiryollarında Elektrikli Dönüşüm: Bakan Uraloğlu'ndan Kritik Açıklamalar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, son 21 yılda mevcut demiryolu hatlarının elektrikli hale getirilmesiyle 2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunun yüzde 237 oranında artarak 7 bin 142 kilometreye yükseldiğini söyledi. Mevcut konvansiyonel hatların 993 kilometrelik kesiminde elektrifikasyon çalışmalarının devam ettiğini belirten Uraloğlu, elektrikli hat oranını yüzde 90’a çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı.

Elektrifikasyon ile Enerjide Dışa Bağımlılık Azalıyor

Bakan Uraloğlu, elektrifikasyon sistemlerinin yaygınlaştırılmasıyla enerji yönünden dışa bağımlılığın azalacağını ve ithal edilen petrole ödenen dövizden tasarruf sağlanacağını ifade etti. "Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak, elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltıyor ve kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade ederek, daha ekonomik bir ulaşım imkanı sağlıyoruz." dedi.

Ekonomik ve Stratejik Öneme Sahip Projeler

Demiryollarının elektrikli hale getirilmesi çalışmalarının Türkiye için ekonomik ve stratejik önem taşıdığını belirten Uraloğlu, artan yolcu ve yük taşımacılığı talebinin karşılanabilmesi için projelerin duraksamadan hazırlandığını ve yapım aşamasının devam ettiğini kaydetti. "Maliyet olarak elektrikli lokomotif giderleri, dizel lokomotif giderlerinin yüzde 33’üne tekabül ediyor. 1 adet elektrikli lokomotif, 2 adet dizel lokomotifin çekiş gücüne eşit." dedi.

Bakım Maliyetlerinde Önemli Düşüş

Elektrikli lokomotiflerin bakım maliyetlerinin dizel lokomotiflere kıyasla daha düşük olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Elektrikli lokomotiflerin işletme ve bakım kolaylığı sağladığını, doğal yaşama ve çevreye olan hassasiyetimizle Türkiye’nin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz." dedi. Milli Elektrikli Lokomotifler, Milli Hızlı Tren ve Milli Elektrikli Setler gibi projelerin ileri teknoloji kullanılarak yerli ve milli imkanlarla üretildiğini belirtti.

Devam Eden Projeler ve Gelecek Hedefler

Bakan Uraloğlu, mevcut konvansiyonel hatların 993 kilometrelik kesiminde yapım çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Malatya – Elazığ, Karaman – Ulukışla, Alayunt - Afyon – Konya, Köseköy – Gebze ve Tobalı - Ödemiş hatlarında çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Orta vadede elektrikli hat oranını yüzde 90’a yükseltmeyi hedeflediklerini söyleyen Uraloğlu, "2 bin 926 kilometrelik kesim için proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor." dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *