ŞEREF GÜLMEZ

Türkiye’nin önemli yüksek hızlı ulaşım projesi olan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara-Sivas Projesi’nde ki çalışmlar tüm hızıyla sürüyor. 2020 yılında test sürüşlerine başlanması planlanan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara-Sivas Projesi, sadece bu iki şehir arasında ki seyhat süresini 2 saate indirecek olmasının yanı sıra Avrupa'yı Uzak Doğu'ya bağlayan Demir İpek Yolu'nun orta koridorunda yer alması ile de dikkat çekiyor. Ankara-Sivas YHT Projesi’nin hattı, Edirne'den Kars'a kadar uzanan ulaşım koridorunun en önemli kesimlerinden birini oluşturuyor.

YHT PROJESİ SİVAS İLE SINIRLI KALMAYACAK

Yüksek Hızlı Tren Projesi Sivas ile kalmayıp Erzincan ve Erzurum'u takip ederek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'na ve Demir İpek Yolu'na entegre olacak. Yatırım maliyeti 9 milyar 749 milyon lira olan proje ile trenler saatte 250 kilometre işletim hızıyla çalışacak. Ankara ile Sivas arasındaki ulaşım 2 saate inecek. Ankara-Sivas hattında seyahat edecek yolculara hem ekonomik anlamda hem de seyahat süresinde kolaylık sağlanmış olacak.

"YHT KONFORU GELECEK"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından bugüne kadar bin 213 kilometre yüksek hızlı demiryolu hattının inşa edilerek hizmete açıldı.  Ankara-İzmir ve Ankara-Sivas YHT hatları başta olmak üzere, bin 889 kilometresi yüksek hızlı, bin 480 kilometresi hızlı ve 612 kilometresi konvansiyonel toplam 3 bin kilometrenin üzerindeki hatlarda da çalışmaların devam ediyor.Ankara-Sivas YHT Projesi, Ankara'nın doğusundaki illere yüksek hızlı tren konforunu getirecek.Yüksek Hızlı Tren projesi Kayseri'ye bağlanacak. Konya hattı üzerinden Mersin'e, Gaziantep'e, Diyarbakır'a kadar uzanacak. Derince üzerinden Samsun'a ulaşacak. Bunlar insanların hayatına önemli kolaylıklar getirecek, az gelişmiş bölgelerin hızlı ulaşımla hızla kalkınmasını sağlancak.