MEHMET TIRPAN

Sivas Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü´ne Şubat ayı içerisinde gelen acil çağrıların yüzde 61´ı asılsız çıktı.Sivas Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü´ne ait acil çağrı istatistiklerini 112 Acil Çağrı Merkezine ait internet sayfasından açıkladı. Çağrı merkezinin olaylara daha hızlı bir şekilde müdahale edebilmek için asılsız çağrıların azaltılması için ilimizde halkın bilgilendirilmesi gerekiyor.112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü´ne Kasım ayında toplam 47 bin 276 çağrı geldi. Gelen çağrıların yüzde 61´ı asılsız çağrı olarak kayda geçti. Yüzde 38´ı ise çağrı merkezinin hizmet verdiği kurumlar için geldi.

GERÇEK ÇAĞRIDA YİNE SAĞLIK İLK SIRADA

Gerçek Çağrıların istatistik verileri içinde yüzde 63,10’u Sağlık Hizmetlerine gelen çağı ile ilk sırayı aldı. Emniyet için gelen çağrılar yüzde 30,75 olurken gelen gerçek çağrılarda ile ikinci sırada yer aldı. Jandarmaya gelen çağrılar da yüzde 2,78 oldu. Yangın, su baskını gibi olaylara yönelik ise itfaiyeye gelen çağrı ise yüzde 2.05 seviyelerinde.