MEHMET TIRPAN

İmar ve Bayındırlık Komisyonu Merkez Durdulu - Haydarlı Köyü Grup Yolu üzerindeki İncesu Köprüsü ve Demiryolu ile Kızılırmak’ın kesiştiği alanlardaki toprak kaymasına ilişkin incelemeler yaparak yaşanan toprak kaymalarını ve olası tehlikeleri tespit ederek rapor hazırladı. Hazırlanan Raopar hakkında yerel parlementoya bilgi veren İl Genel Meclis Üyesi Faruk Gülhan, Kızılırmak Köprüsü üzerinde bulunan İncesu Köprüsü'nün Sivas Haydarlı Köyü yönü istikametindeki köprünün son ayak kolonlarının gözle görülür bir şekilde yaklaşık olarak 80 cm kadar Kızılırmak içerisine gömüldüğü tespit ettiklerini söyledi.Bölgede çalışan kum ocaklarının ırmak yatağından almış oldukları kum ve agreganın ırmak yatağını boşalttığı dolayısıyla ırmak yatağının boşalması sonucunda köprü ayak altlarının belirli bir zaman sonrasında boşaldığını vurgulayan Gülhan, “80 cm kadar çöken köprü ayağı tehlike arz etmekte. İncesu Köprüsü'ndekİ incelemenin hemen akabinde güzergah üzerinde bulunan Sivas Merkez İlçesi Durdulu - Haydarlı grup yolu devlet demir yolu ve Kızılırmak nehrinin kesiştikleri alandaki yapılan incelemede de can ve mal kaybını tehlikeye sokacak eksiklikler tespit edildi. Söz konusu kesişim noktasına yaklaştığımızda yolun daraldığında dair herhangi bir trafik işareti ve sinyalizasyon olmaması can ve mal güvenliğini tehlikeye sokabileceği görülmüştür. Yine söz konusu kesişim noktasında Devlet Demir Yollan Emniyet Yönetmeliğine göre devlet demir yollanna yaklaşma mesafesi ve hemzemin geçit yaklaşma mesafeleri belirlenmiştir. İlgili yönetmeliğe göre demir yollan güvenlik alanlan oluşturulurken Devlet Demir Yollannın emniyet şerit mesafesi demir yolu ortasından 7,25 metredir. İlgili alanda yapmış olduğumuz incelemede özel İdareye ait grup yolunun Devlet Demir Yollan yoluna 7.25 m’yi geçtiği grup yoluyla Devlet Demir yolu arasındaki güvenlik mesafesinin 185 cm’ye kadar düştüğü dolayısıyla özel idareye ait grup yolu sınırının Devlet demir yollan emniyet sınırlan içerisinde tecavüzde bulunduğu tespit edilmiştir. Kesişim noktasında grup yolu genişliğinin yol standartlarının çok altında kaldığı, yol genişliğinin yaklaşık 4,40 metreye kadar düştüğü dolayısıyla karşılıklı araç geçişinin yapılamadığı tespit edilmiştir. Yolun sağ alt kısmında kalan Kızılırmak nehrinde taşkın koruma bandının olmamasından dolayı yolun ırmak tarafının zaman içerisinde heyelanla çöktüğü buna karşılık geçmiş zamanlarda tedbir amaçlı kazıkların çakıldığı ve heyelanı önlemek için ağaçların dikildiği gözlemlenmiştir. Söz konusu ağaçların trafik görüş mesafesini engellediği özellikle gece araç kullananların da görüş mesafesini ciddi manada düşürdüğü fakat buna karşın heyelan koruma amaçlı dikilen ağaçların koruma görevlerinden dolayı kesilemedikleri tespit edilmiştir. Kızılırmak nehri üzerinde DSİ'nin ırmak ve dere ıslah yönetmeliğine uygun bir şekilde taşkın koruma bandı yapmadığı da tespit edildi” ifadelerini kullandı.