Mehmet TIRPAN

İçişleri Bakanlığı'nın vatandaş odaklı hizmetlerinden biri olan "Açık Kapı Milletin Kapısı" projesi Sivas'ta uygulanmaya başlandı.

Projenin hayata geçirileceği pilot illerden Sivas Valilik binasında oluşturulan büroya vatandaşlar talep, öneri ve sorunlarını rahatlıkla iletebilecek.

Vali Davut Gül, büro açılışında yaptığı konuşmada, 25 Aralık 2018'den itibaren Valilik olarak "Açık Kapı" hizmetlerini sunmaya başladıklarını belirterek vatandaşların sorunlarının daha kısa sürede sonuçlandırılacağını söyledi.

Sistem sayesinde aynı zamanda kamu kurumlarındaki aksaklıklarında tespit edileceğini belirten Gül: “Vatandaşlar ilgili kuruma gitmeden buraya gelemeyecek. Müracaatta bulunmak isteyen kişi ilk olarak işinin olduğu kurumuna gidecek kurumdaki yapılacak iş ve işlemler yapılacak eğer orada çözüm bulunmadıysa veya vatandaş tatmin olmadıysa Açık Kapı Milletin Kapısı bürosuna gelecek” dedi.

Vatandaşın taleplerinin en hızlı bir şekilde sonuçlandırılması ve vatandaş memnuniyetinin en üst noktaya taşınmasını amaçladıklarını aktaran Vali Gül: “Amacımız vatandaşların kamu hizmetlerinde aksayan sorunlarına çözüm üretmek. Vatandaş odaklı hizmetimiz kapsamında haftada 2 gün birebir vatandaşlarla görüşüyoruz ve görüşmeye de devam edeceğiz. Yaklaşık 1 yıllık süre içerisinde 6 bin kişi ile birebir görüştük. Bu büroda il valisine gelmeden hallolabilecek meseleler noktasına müracaat edecekler. Arkadaşlarımız o kişilere yol gösterecek. Sisteme girilen müracaatlar İçişleri Bakanlığı’ndan görülebilecek. Sivas’ta hangi müracaatların olduğunu ve bu müracaatların sonucunda ne yapıldığı görülebilecek. Bu hizmet modeliyle Sivas’taki vatandaşlarımıza Valilik olarak sunacağımız hizmetlerimizi bir üst noktaya taşımış olacağız. Bu proje 15 ilde pilot olarak uygulanmaya başladı. Sivas’ımızda 5 arkadaşımızla birlikte çalışma devam edecek. Başvurular 7 iş günü içerisinde cevaplanacak. Sivas’ta en çok talep edilen sıkıntılar nelerdir onları da görmüş olacağız. Yine kurumların işleyişinde yaşanan sıkıntılar varsa burada o da görünmüş olacak. Bir anlamda da kendimizi denetlemiş olacağız” ifadelerini kullandı.

“TALEPLERE HIZLI VE DOĞRU ÇÖZÜMLER ÜRETİLECEK”

Açık Kapı Milletin Kapısı Büro Sorumlusu Aynur Özer ise, “Açık Kapı Milletin Kapısı projemiz ilk temas noktası olarak 15 ilimizde Valiliklerimiz bünyesinde kurulmuş olup, bu illerimize ek olarak 22 il daha eklenmiştir. Projemizin amaçları arasında Vatandaş odaklı bir yaklaşım benimseyerek taleplere hızlı ve doğru çözümler üretilmesini, Güler yüzlü çalışanlarıyla tüm vatandaşlarla birebir ve sıcak bir iletişim kurulması amaçlanmakta” dedi.

İç işleri Bakanlığı’na bağlı kurumlar, yerel yönetimler ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde çalıştıklarını aktaran Özer; “Dezavantajlı kişilere mihmandarlık hizmeti verilecek. Toplumda kamu hizmetlerini sunanlarla vatandaş arasındaki karşılıklı iletişim ve güven artırılacak. Vatandaşların talep ve beklentilerinin toplanmasını ve oluşturulacak politikalara esas olmak üzere anlamlandırılmasını sağlayacağız. Kronikleşmiş sorunlara çözümler üreteceğiz. Başvuru yapan kişiye talebinin her aşamasında bilgi vereceğiz. Sorun alanları tespit edilerek, hem yerel hem de merkezi düzeyde bu alanlara ilişkin yönetim politikaları ve yeni hizmet sunum tekniklerinin getirilmesini amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.