Acil numaraların birleştirilmesinin ardından yeni binasında faaliyetlerine başlayan Çağrı Merkezinde bir ayda toplamda 25 bin 759 çağrı yapıldığı öğrenildi. Farklı numaralarda çağrı merkezlerinin faaliyet gösterdiği ilimizde , yeni bir yatırım yapılarak, acil durum çağrısı yapılması halinde vatandaşların birden çok numara yerine tek bir numara öğrenmeleri, acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline veya acil durumdaki olaya müdahale edilmesi için sağlandı. Çağrı merkezinin faaliyete geçmesi ile birlikte acil ambulans, polis, jandarma, sahil güvenlik, afet acil, orman yangını gibi numaralar tek çatı altında birleşti. Birleşmenin ardından personelin de başlaması ile birlikte acil çağrılara 112 den anında ulaşılabiliyor. Edinilen bilgilere göre bir ay içerisinde en fazla çağrının 18 bin 510 sayısı ile sağlık alanında yapıldığı öğrenildi. Çağrılarda 5 bin 159 çağrı ile polis, bin 301 ile jandarma, 609 çağrı ile itfaiye, 66 çağrı ile orman, 48 çağrı ile Afat yer aldı. 112”ye yapılan acil çağrılara kısa sürede ulaşılarak müdahale yapıldığı öğrenilirken, asılsız ve gerçek olmayan çağrılar yapılmaması konusunda vatandaşlar bir kez daha uyarıldı.