Emlak Danışmanlığı karlı bir meslek olarak gözüküyor , yeni girişimcilerin ve sektörümüzün meraklıları  emlak işleri yapmak isterler. Şehrimizde  inşaatların çoğalarak büyümesi beraberinde emlak ofisinin de önemini artıtıyor. Emlak işi dışarıdan bakıldığında kolay bir meslek gibi gözükse de aslında zor bir meslektir. Çünkü emlak ofisi açarken düşük bütçeye sahip olmak yeterliyken aynı zamanda alanında uzman kişide olmak çok önemli. Bilgi ve birikim Boşta sermaye önemlidir.

Yetkili bir emlak ofisinin ortalama aylık gideri:

1.İş yeri kirası ortala en düşük  1000 ,1500 TL

2.Sigorta Ssk veya bağ- kur  800 TL

3.Ortalama yeme içme ikramlar 500 TL

4.Muhasebe vergiler  Ortalama 500 TL

5.Elektirik ,Su ,Doğalgaz veya yakıt 400 TL

6.Eleman maaş + Ssk 2500 TL

7.İnternet reklam ve ilanlar  en az  500 TL

8.Muhrelif İş yeri giderleri 300 TL

9.Birde işletme sahibinin maaşı diyelim 3000 TL

10. Franchise Bayilik şeklinde  Ofis açacaksanız bayilik ücreti en az aylık 1000 TL

Toplam 10.700 TL Bunu kıssanız kıssanız 5.000 TL’nin altına düşüremezsiniz.

(Ortalama emlak ofisi açmak için resmi işlemerin ücreti Mesleki yeterlilik belgesi oda dernek kaydı belediye ruhsat ilan tabela reklam vergileri 4.000 TL civarındadır.)

Muhtemel ihtimalle ilk yıllarda bu paralar cebinizden çıkacaktır.

İyi bir emlak danışmanı olmak için

Araştırmacı olmak, iyi bir reklam yapmak,Her zaman çözüm odaklı olmak,işinize sahip çıkmak,Portföyü devamlı olarak çoğaltmak,Müşteri ile mal sahibi arasındaki iletişimi iyi bir şekilde kurmak,İyi bir web sitesine sahip olmak ve güvenilir olmak gerekir.Aksi halde boş boş oturursunuz müşteri ayağınıza gelmez gelen ise  sadece sizi kullanır

Emlak Ofisi Ruhsatı Almak İçin Gerekli Belgeler

  1. 5 adet vesikalık fotoğraf
  2. Nüfus cüzdanı fotokopisi
  3. Vergi levhası fotokopisi
  4. İkametgah belgesi
  5. Öğrenim belgesi fotokopisi
  6. Mesleki Yeterlilik belgesi (seviye /5)
  7. Taşınmaz Ticareti Yetki belgesi

Esnaf ve Sanatkarlar Odası İçin Gerekli Belgeler

  1. Nüfus Cüzdan Fotokopisi
  2. Resimli ikametgah ilmühaberi
  3. Vergi levhası fotokopisi
  4. İşlemleri başkası takip ediyorsa vekaletname

Vergi Dairesine Başvuru Sırasında Gerekli Belgeler:

  1. Nüfus cüzdanı sureti
  2. İmza sirküleri
  3. İse başlama formu
  4. Nüfus cüzdanı fotokopisi
  5. İkametgah ilmühaberi
  6. Tapu fotokopisi ya da kira kontratı

Maliye Bakanlığı Denetim Elemanlarının Denetim Sırasında İstediği Belgeler:

  1. Fatura cildi
  2. Vergi levhası
  3. KDV tabelası 

 

Bu işlemler sıralama da değişgenlik gösterebilir öncelikle yeni yasaya göre en az Lise Mezunu olmanız gerekecek  iş yeriniz en az 30 M2 iki bölüm çalışan sigortalı her personel için +5 M2 ilave etmeniz  gerekecek ve Mesleki Yeterlilik Belgesi Seviye 5 belgeniz olmak zorunda.

Bu işi yapmak isteyenler bir kez daha düşünüp sektörümüze girmelerini tavsiye ederim.

Bu işi seyyar kaçak ek iş yapanlar yakalandığı anda  yeni yasadaki düzenlemelere göre 30.000 TL para cezası ile bir kez daha yakalanırsa hapis cezasına çarptırılacağını burada belirtmek isterim.