Yeni bir heyecan, yeni bir başlangıç yaşıyorum.

Bugünden itibaren Sivas’a dair görüşlerini, fikirlerini ve haberlerini tarafsızca yayımlayan Memleket Sivas Gazetesinde siz kıymetli okurlarımızla buluşacağım.

Bir eğitimci olarak şehrimizin eğitim konuları hakkındaki görüşlerimi, yapılan doğruları ve yanlışlıkları sizlerle paylaşacağım.

İlk yazıda -maalesef- dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınının eğitimde neden olduğu aksaklıkları ve buna dair çözüm önerilerini ele alacağım.

Virüs konusunda birçok tartışma devam ederken, salgında en büyük darbeyi, geleceğimiz olan çocuklarımız aldı. Eğitim hayatları uzunca bir süre sekteye uğradı. Okuldan uzak kalan çocuklarımıza çeşitli yöntemlerle eğitim verilmeye çalışılsa da yüz yüze eğitimin ne kadar önemli olduğunu herkes görmüş oldu.

Salgın, 191 ülkede okulların kapanmasına ve yaklaşık 1,5 milyar öğrencinin okuldan uzak kalmasına neden oldu. Ülkemizde ise 25 milyona yakın öğrenci eğitimden uzak kaldı.

Tarihi verilere baktığımızda eğitim, dünyada ilk kez İspanyol gribi ile durmuştur.

Bu süreci araştıran uzmanlar, 2. Dünya Savaşı sırasında bir dönem veya daha fazla süre okuldan uzak kalan çocukların IQ puanlarındaki değişimi incelemiş ve çocukların okula geri döndükleri zaman IQ puanlarında düşüş olduğu ancak okula devam ile birlikte bu düşüşün hızla ortadan kalktığını belirlemiştir.

Covid-19 salgını ile eğitimde ilk kez bu kadar büyük küresel ölçekte bir etkilenim yaşandı. Birçok ülkede anaokulundan yükseköğretime kadar tüm kademelerde eğitim kurumları kapatıldı.

Bu süreçte başlatılan uzaktan eğitim ile öğrencilerin eğimden kopmaması amaçlandı. Ancak yaşanan bu durumda her çocuk, kişisel öğreniminden ve disiplininden dolayı büyük ölçüde sorunlar yaşayacak. Bizlerin de bu konuda aile ile nasıl iş birliği yapacağımıza dair daha fazla kafa yormamız gerekecek.

Eğitimden uzak kalan çocuklarımız için ciddi öğrenme kayıpları, öz disiplin sorunlarının oluşması, gittikçe artan sosyal medya kullanımı ve amaçsız oyunlarla daha fazla vakit geçirmek gibi birçok istenmedik durum ortaya çıkması beklediğimiz bir durum. Bu olumsuz durumların yanı sıra diğer tehlike ise uyku ve beslenme düzeninde başlayan değişimler ve olumsuzluklar.

Yüz yüze eğitim başladıktan sonra bu süreci düzeltmek için var gücümüzle çalışacağız ancak arayı kapatmak zaman alacaktır. Bu duruma velilerimiz de destek vererek süreci kısaltmaya yardımcı olmalıdır.

Evde çocuklarımızla daha fazla vakit geçirmeli ve ders çalışma konusunda yüz yüze eğitim vermeye çalışmalıyız.

Okul varmış gibi uyku ve beslenme düzenine dikkat etmeliyiz.

Oynanan oyunları kontrol etmeli ve zararlı olanları kaldırmalıyız.

En önemlisi de evde kitap okuma ve belli alanlarda soru çözümüne yönelik etkinlikler düzenlenmelidir.