Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na yönelttiği soru önergesinde, hattın kapatılmasının arkasındaki nedenleri ve olası seçim bağlantılarını sorguladı.
Karasu'dan Bakan Uraloğlu'na Kritik Sorular
Ulaş Karasu'nun Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığı'na sunduğu soru önergesinde şu sorular yer aldı:
- Fizibilite ve Planlama: Ankara-Elmadağ bölgesel tren hattı hizmete açılmadan önce, hattın kullanımıyla ilgili fizibilite çalışmaları veya raporlar hazırlanmış mıydı? Hazırlanmışsa, raporların içeriği nedir?
- Yolcu Analizi ve Harcama: Hattın hizmete alınmasından önce bakanlık tarafından herhangi bir planlama, yolcu analizi veya gelir-gider araştırması yapılmış mıydı? Yapılmamışsa, bu tür çalışmaların yapılmaması gerekçesi nedir?
- Durakların Durumu: Hattın hizmete açıldığı günlerde belirtilen Lalahan, Hasanoğlan ve Lalabel duraklarının durumu nedir? Bu duraklar için önergenin yanıtlandığı tarihe kadar ne kadar harcama yapılmıştır ve bu duraklar ne amaçla kullanılacaktır?
- Sefer Sayıları ve Kullanıcı Verileri: Hattın sefer sayıları ve yolcu kullanım verileri nedir? Hattın 5 ay sürede durdurulmasının ardından yeniden hizmete alınması planlanmakta mıdır?
- Sosyal Medya ve Tutarsızlıklar: Sosyal medya paylaşımlarındaki bilgilerin doğruluğu konusunda herhangi bir tutarsızlık bulunmakta mıdır? Bu tutarsızlıkların gerekçesi nedir ve sorumlular hakkında herhangi bir işlem başlatılmış mıdır?
- Seçim Vaadi ve Mağduriyet İddiaları: Hattın seçim öncesinde açılmasının bir “seçim rüşveti” olarak değerlendirildiği iddialarına yönelik görüşleriniz nelerdir? Hattın, AKP’li belediye başkan adayının kazanması halinde kapatılmayacağına dair iddialar doğru mudur?
- Diğer Hatlar ve Kapatılma Süreleri: Son 20 yılda durdurulan veya kapatılan hatlar nelerdir? Aynı dönemde, 5 ay veya daha kısa sürede durdurulan başka bir tren hattı bulunmakta mıdır? Bulunuyorsa, hangisidir?
Ankara-Elmadağ Tren Hattı Tartışmalara Neden Oluyor
Ulaş Karasu'nun Bakan Uraloğlu’na yönelttiği bu soru önergesinde, Ankara-Elmadağ bölgesel tren hattının seçimlerden sadece beş gün önce hizmete alınmasını ve sonrasında "yolcu talebinin yetersizliği" gerekçesiyle seferlerinin durdurulması kararını sorguluyor. Karasu, hattın durdurulmasının arkasında seçim dönemi stratejilerinin veya diğer siyasi faktörlerin olup olmadığını da merak ediyor.