Kitabin ismi: “el Adavau-l Kura’niye Fi İktisah-il Ehadisi-l İsrailiyye ve Tatrihil Buhari Minha” (İsrailiyat hadislerinin kökünden kazınması ve Buharinin bunlardan temizlenmesi.) Eserin yazarı ise “Seyyid Salih Ebu Bekir.

Bu küçük fakat kıymetli büyük olan kitabı M. Hayri Kırbaşoğlu kitabına almıştır. Ondan alıntı yapan Harun Ünal Hoca da “MEVZUAT” isimli kitabının sonuna almış ve bizde oradan alarak yazıyoruz:

İçeriği itibariyle Kur’an’a aykırı olan hadisleri yazmaya devam edelim:

36-Hz. Nebi’nin tükürüğünün Haz. Ali’nin gözünde ki çapak rahatsızlığını iyileştirmesi.

37-Deccalın şaşı gözlü bir adam olduğu ve bütün peygamberlerin ümmetini ona karşı uyardıkları.

38-Miraç kıssasının safhalarının ve detaylarının anlatıldığı bir rivayet.

39-Bir kimsenin Said (Mümin) veya Şaki (kafir) olacağının ana karnında iken bir melek tarafından Allah’ın emriyle yazılması ve bunun yol açtığı cebir anlayışı.

40-Melekler gökten inerken şeytanların onlardan göklerin haberlerini ve kararlarını çaldığına dair bir hadis.

41-Bir Yahudinin Hz. Nebiye sihir yaptığını dair bir hadis.

42-Şeytanın boynuzunun “Doğu”dan çıkacağı ve fitnenin oradan geleceği.

43-Akşam karanlık basınca şeytanların ortalığı dağıldıkları ve bu vakitte çocuklar için tehlike teşkil ettikleri.

44-Hz. İsa hariç her doğan çocuğun doğumu esnasında şeytan tarafından dürtüklendiği.

45-Kapısı kapalı eve şeytanın giremeyeceği, dolayısıyla her akşam evlerin kapılarının kapanması gerektiği.

46-Yemeğin içine düşen sineğin iyice daldırılması; zira onun bir kanadında zehir diğerinde ise onun panzehir taşıdığı.

47-Fahişe bir kadının ayakkabısını çıkarıp susuz bir köpeğe su verdiği için Allah tarafından bağışlanması.

48-Miraç olayının bir safhası olarak, Ademin mutluluk diyarı cennete olduğu halde, cehennemliklere bakarak ağlaması.

49-İsmail’in annesi acele etmeseydi, zem-zem gürül-gürül akan bir kaynak olacaktı” şeklinde bir hadis.

50-Musa yıkanmak için elbiselerini çıkarıp üzerine koyduğu taşın elbiseleri alıp kaçması.

51-Cennette Adem ile Musa’nın (Kader konusunda) tartışmaları ve Adem’in Musa’yı susturması.

52-Kur’an’daki na’ce (Dişi koyun) kelimesinin “kadın” anlamına geldiğini ifade eden ve bu suretle ona iftira anlamı taşıyan bir hadis.

53-İsa b. Meryem, Cüreye’in çocuğu ve İsrailoğullarından bir kadının çocuğu olmak üzere üç kişiden başka kimsenin beşikte iken konuşmadığına dair bir hadis.

54-Deccalin beraberinde ateş ve su ile geleceği, insanların ateş olarak gördüklerinin su, su olarak gördüklerinin ise ateş olduğu; yine eskilerde bir adamın öldüğünde kendisinin yakılıp külünün savrulmasını istediği, daha sonra Allah’ın onu diriltip niçin böyle yaptığını sorduğu şeklinde bir hadis.

55-Yüz kişiye öldüren bir adamın sırf rahmet meleklerine daha yakın bir yerde öldüğü için, Allah tarafından bağışlanması.

Devam edecek: