Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Bağlantı Yolu’nun yarın hizmete gireceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, yeni projenin Türkiye ile Gürcistan arasındaki Aktaş Sınır Kapısına erişimi kolaylaştıracağını belirterek, "Çıldır-Aktaş Bağlantı Yolu 16,3 kilometre uzunluğunda inşa edildi. Bu güzergâh, 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi üzerinden geçerek, çift tüp olarak inşa edilen 2 bin 308 metre uzunluğundaki Aşık Şenlik Tüneli ile birleştirilecek." dedi.
Bakan, mevcut güzergâhın 4 kilometre kısalacağını ve seyahat süresinin 35 dakikadan 10 dakikaya düşeceğini vurgulayarak, "Bu proje, kış mevsiminde Mozeret Geçidi’nde yaşanan sıkıntıları ortadan kaldırmayı amaçlıyor. Sürücülerin yaşadığı problemleri asgari düzeye indirmeyi hedefliyoruz." ifadesinde bulundu.
Yüksek Standartlı Ulaşım ve Tasarruf
Uraloğlu, inşa edilen tünel ve yolun Türkiye ile Gürcistan arasındaki ulaşımı yüksek standartlara kavuşturduğunu belirtirken, "Aşık Şenlik Tüneli ile keskin virajları ve rampaları ortadan kaldırarak trafik güvenliğini artırdık." diye ekledi.
Projenin yıllık toplam tasarruf sağlayacağını da kaydeden Bakan Uraloğlu, "Zamandan 84,2 milyon lira, akaryakıttan ise 29,3 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 113,5 milyon lira tasarruf edeceğiz. Ayrıca, karbon emisyonunu 2 bin 42 ton azaltmış olacağız." dedi.
Ekonomiye Katkı ve Ticaret Hacmi Artışı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, yol kullanıcılarına daha güvenli ve konforlu bir seyahat imkânı sunacaklarını belirterek, "Kesintisiz bölünmüş yol projemiz, ülkemizin uluslararası ticaret hacmini artıracak ve ekonomiye katkı sunacak." ifadelerini kullandı.