HANİFE KANAT

Millet İttifakının üyesi, 6’lı masa il temsilcileri Sivas’ta basın mensuplarıyla bir araya gelerek Sivas’ın sorunlarını konuştu.

Toplantıya, Cumhuriyet Halk Partisi İl Başkanı Yılmaz Coşkun, Deva Partisi İl Başkanı Serdar İnce, Demokrat Parti İl Başkanı Numan Akay, Gelecek Partisi İl Başkanı Kadir Aydın ve Saadet Partisi İl Başkanı Zahit Tokgöz katıldı. İYİ Parti temsilcilerinin son dakika gelişen bir programdan dolayı katılamadığı toplantının açılış konuşmasını DEVA Partisi İl Başkanı Serdar İnce yaptı.

Sivas’ın geçmişten günümüze çözülmeyen ve ertelenen tüm sorunlarının konuşulacağını ve her partinin bir konusu olduğunu belirten İnce; “Kurtuluş Savaşı’nda Milli Mücadele adına 108 gün ev sahipliği yapmış, Selçuklu ve Osmanlı’nın göz bebeği Sivas’ımız son 50 yıldır göç vermekte. Ekonomik anlamda ilk 20’lerde olurken bugün kendine 60’ıncı sıralarda yer buluyor. İktidarı koşulsuz destekleyen ilimiz ne yazık ki hak ettiği değeri bulamamıştır. Ankara’dan tabiri caizse ceketimi koysam kazanır mantığıyla Sivas’tan seçilen vekiller ne yazık ki seçildikleri ili unutmuştur. Biz bugüne kadar Sivas belleğinde hiç yer almayan bir ilki gerçekleştirmek üzere burada bulunuyoruz. Sivas’ta bulunan 6 il başkanımız Sivas’ın sorunlarını dile getirmek için buradayız. Bizler genel siyaseti konuşmayacağız. Tüm siyasi görüşlerin bir kenara bırakıldığı Sivas’ın son 50 yıllık makus tarihini değiştirmek için biz bugün buradayız. İşsizlikten dolayı Sivas’ı terk eden vatandaşlarımız için buradayız, yoksulluktan dolayız doğalgazı kesilen insanlarımız için buradayız, şehirde yaşanan her türlü sorundan dolayı buradayız, adaletsizlik ve hukuksuzluk için buradayız, bizde şehirde ki sessiz çoğunluğun sesi olmak için buradayız.” diye ifade etti.

AÇILIŞINI YAPMAK BİZE NASİB OLACAK

Deva Partisi İl Başkanı Serdar İnce’nin açılış konuşmasından sonra Yüksek Hızlı Tren konusunu konuşmak için ilk sözü Cumhuriyet Halk Partisi İl Başkanı Yılmaz Coşkun aldı.

Sivas’ın 14 yıldır bitmeyen özlemi Yüksek Hızlı Trendir diyen Coşkun; “Sahipsiz ilimizin kanayan yaralarından birisi Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattıdır. Yapımına 2008 yılında başlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı hala bitmedi. 2008 yılında 9 milyar TL’ye mal edilen ve açılışı 8 kez ertelenen Hızlı Tren hattına bugüne kadar 25 milyar TL ödendi. Bu halkımızın cebinden çıkan ciddi bir rakamdır. Burası 9 milyar TL ihale bedeliyle yapılmışken şu ana kadar 25 milyar TL ödeme gerçekleştirilmesi hepimizin içini acıtmaktadır. Daha önce 7 kez açılış takvimi verilmiş ama açılamamıştır. Şimdi ise yeni bir açılış tarihi verildi, önceki açılış tarihini veren bakanlar ve müdürler maalesef görevlerinden gittiler. Sonuçta yeni tarihi veren bakanlar ve müdürlerinde sözünü tutamadığını halkımız görecek ve sizleri de gönderecektir. Eksiklikler ve hatalarla dolu bu hattın bu şekilde açılması da maalesef imkansız görünüyor. Ülkemizin kaynaklarının nasıl çar çur edildiğini, bu ülkede tüyü bitmemiş yetimlerin hakkının nasıl gasp edildiğinin örneklerinden bir tanesi Yüksek Hızlı Tren hattı projesidir. Harcanan milyonlarca para ne yazık ki hata yaptık anlayışıyla yeniden kapatılıyor. Sizlerden emin olmanızı istiyorum inşallah Millet İttifakının iktidarında Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının açılışı bize nasip olacaktır.” açıklamasını yaptı.

KIZIL ELMA DENİLEN PROJELER SUKUT-U HAYAL OLMUŞTUR

Ünye İskenderun Otoyol Projesi’nin gerçekleştirilemeyen projelerden biri olduğunu söyleyen Demokrat Parti Sivas İl Başkanı Numan Akay; “Ünye-İskenderun Otoyol Projesi 2010 yılında Sivas’ın Kızıl Elması olarak tanıtıldı ancak sükut-u hayale uğratan projelerden sadece bir tanesi oldu. Osmanlı’nın Padişahı Abdülaziz’in projesidir diye yola çıkarak bu projeyi Sivas’tan tahakkuk ettirmek istemişlerdi. Bizde Sivaslılar olarak bu projesi için çok heyecanlanmıştık, Sivas’ın kaderini ve çehresini değiştirecek bir projeydi. Şu an da Türkiye Kara Yolları Genel Müdürlüğü verisine göre, uluslararası taşımacılıkta seyreden kara nakil araçlarının toplam günlük 40 binin üzerinde olduğunu rahatlıkla öğrenebiliyoruz. Dolayısıyla bu proje ilahi bir tesadüftür ki sadece il olarak Sivas ilinin merkezine yakın noktadan geçmekte olan, diğer illerinde kenarından geçen bir projeydi. Bu aşamada heyecanla birlikte Sivas’ta güney ve kuzey çevre yollarının oluşacağını, kuzey çevre yolunun kesiştiği noktadaysa Seyfebeli’nde bir sanayi sitesi adında iş merkezleri oluşacağı iddia edildi. Sivas’ın 17 ilçesine istihdam sağlayacak olan bu proje sebebi belli olmayan bir nedenle ilk önce Doğanşar tarafına doğru daha sonra da Sivas’a ve diğer ilçelerimize ayrımcılık yapılarak Zara üzerinden Geminbeli’nden Suşehri, Koyulhisar’dan Mesudiye sonra Gölköy, Gülgentepe, Fatsa şekliyle yeniden tazim edilmiştir. Kamu kaynakları tamamıyla israf edilmiştir. Dolayısıyla Sivas Merkez’de bulunan Seyfebeli’nde ikinci etap olarak bir Lojistik Köy söz konusuydu, Lojistik Köy’den de olduk, üzerimizden 40 bin tane aracın geçebileceği tüm ticari imkanlardan bu şehir mahrum bırakılmıştır.” ifadelerini kullandı.

ESNAFIMIZ MAĞDUR OLMASI

Demokrat Parti Sivas İl Başkanı Numan Akay’ın ardından tekrar söz alarak Sivas’ın Eski Sanayi Sitesi sorununa değinen DEVA Partisi İl Başkanı Serdar İnce; “Eski Sanayi Sitesi’nin esnafa çok büyük bir yük olduğunu ifade eden İnce; “Yaklaşık 30 yıldır kanayan yarası belediyemizin ön tarafta yapmış olduğu binadaki imar usulsüzlükleriyle ilgili yargı süreci devam etmektedir. Bu konu devam ederken yakın zamanda Şehitler Camii’nden Opet’e kadar olan bölgede ki dükkan sahipleriyle ilgili 15 güne kadar tahliye kararı bildirildi. Biz istiyoruz ki esnafımız mağdur olmasın ama çözüm üretilsin. Bu kışın zor şartlarında 15 gün süre verilerek tahliye kararının iletilmesini biz orda ki esnafa zul olduğunu düşünüyoruz. İnşallah bu kararı verenler gerekli inisiyatifi kullanarak o bölgedeki esnafı rahatlatır.” diye konuştu.

HER GEÇEN GÜN KAN KAYBEDİYOR

Gelecek Partisi İl Başkanı Kadir Aydın ise Demirçelik Fabrikası ve TÜRESAŞ ile ilgili sorunlar hakkında konuştu

Sivas’ta hepimizin ailesi çalışmıştır diyerek sözlerine başlayan Aydın; “Demirçelik Fabrikası’nda çalışan işçiler daha öncede hak edişlerini alamadıklarını dile getirmişlerdi. Hükümet tarafından yapılan operasyon neticesinde bir çok kuruma kayyum atandı ancak Sivas Demirçelik Fabrikası’na hala kayyum atanmadı. 18 yıllık kanayan bir yaradan ve sahipsiz bırakılan bir fabrikadan bahsediyoruz. Ne yazık ki 3 maymunun oynandığı ve sorunların çözülmediği fabrika Sivas’ın kanayan yarası olarak devam etmektedir. Buradan hükümete sesleniyoruz; bir an önce Sivas’ın kanayan yarası için bir an önce çare üretilmelidir. En kısa sürede Sivas’ın ekonomisine kazandırılmalıdır.” diye aktardı.

BU BOLLUĞUN İÇERİSİNDE SUSUZ KALDIK

Son olarak toplantıda Sivas’ın su sorunu hakkında konuşmak üzere Saadet Partisi İl Başkanı Zahit Tokgöz söz aldı.

Sivas’ın bol su kaynağına sahip olmasına rağmen susuz bırakıldığına dikkat çeken Tokgöz; “İlimiz ülkemizin tam ortasında olması ve yüksek dağlar ile çevrili olması sebebiyle önemli su havzalarının da başlangıcı konumundadır. Kızılırmak, Yeşilırmak, Fırat ve az da olsa Seyhan, Ceyhan havzalarının ilimizde bulunduğunu söylemeliyim. Böylesi su kaynağı açısından zengin bir havzada neden içme suyunu kullanma sorunu yaşıyoruz? Gelinen noktada şehrimizin su ihtiyacı yıllık 46.81 hektometre küp, halihazırda kaynaklarımızın 63 hektometre küp olduğunu görüyoruz. Bu ihtiyacımızın bir buçuk katı kaynağımız olmasına rağmen insanımıza su bırakılmamıştır. Bunun sebebi su yönetimindeki liyakatsizlik, vurdumduymazlık ve ihmallerdir.” diyerek konuşmasını sonlandırdı.

Toplantı, 6’lı masa il başkanlarının Sivas’ın sorunlarıyla ilgili geniş çaplı konuşmalarının ardından 6 il başkanının imzaladığı dilekçenin yetkili kurumlardan yazılı olarak açıklama istemesi üzerine son buldu.