Sivas Belediyesi Emekli Desteği Sözünü Tutacak Mı, Yoksa Kontenjanla Sınırlı mı Kalacak? Sivas Belediyesi Emekli Desteği Sözünü Tutacak Mı, Yoksa Kontenjanla Sınırlı mı Kalacak?

 Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2022 yılına ait Ulaştırma Sektörü Nihai Enerji Tüketim İstatistikleri’ni yayımladı. Bu bültende, kara yolu ve demir yolu taşımacılığına yönelik enerji tüketim verilerine yer verildi. Ancak, deniz yolu ve hava yolu taşımacılığına ait enerji tüketimi verileri bu kapsama dahil edilmedi.
 
Kara Yolu Taşımacılığında 1 Milyon 145 Bin 54 Terajul Enerji Tüketildi
 
2022 yılında kara yolu taşımacılığında toplam 1 milyon 145 bin 54 terajul enerji tüketimi gerçekleşti. Kara yolu taşımacılığında enerji tüketiminin büyük bir kısmını motorin oluştururken, diğer yakıt türleri de belirli oranlarda tüketildi.
 
- Motorin: %74,6
- LPG: %14,2
- Benzin: %11,0
- Diğer yakıtlar: %0,2
 
Kara yolu taşımacılığı türlerine göre enerji tüketimi de farklılık gösterdi. Otomobiller, kamyonlar, kamyonetler ve otobüsler, kara yolu taşımacılığında en fazla enerji tüketen taşıma araçları oldu:
 
- Otomobiller: %39,1
- Kamyonlar: %28,6
- Kamyonetler: %18,4
- Otobüsler: %8,9
 
Demir Yolu Taşımacılığında Enerji Tüketimi 10 Bin 84 Terajul Oldu
 
Demir yolu taşımacılığında 2022 yılında toplam 10 bin 84 terajul enerji tüketildi. Bu enerji tüketiminde motorin ve elektrik olmak üzere iki ana kaynak yer aldı. Motorin, %52,2'lik bir payla en büyük enerji kaynağı olurken, elektriğin payı ise %47,8 olarak belirlendi.
 
Demir yolunda enerji tüketimi, özellikle yüksek hızlı tren ve şehir içi taşımacılıkta dikkat çeken artışlar gösterdi. 2022 yılında motorin tüketimi bir önceki yıla göre %16,8 artarken, elektrik tüketimi %13,7 oranında arttı. Yüksek hızlı trenlerde elektrik tüketimi %76,3, tramvay ve metrolarda ise %13,2 oranında bir artış gözlemlendi.
 
Enerji Tüketimindeki Artış Sektörün Dijitalleşmesi ve Büyümesiyle Paralel Olarak İlerledi
 
Kara yolu ve demir yolu taşımacılığındaki enerji tüketimi, Türkiye’nin ulaşım altyapısındaki dijitalleşme ve büyüme oranlarıyla paralel bir şekilde arttı. Hem kara yolu taşımacılığındaki motorin tüketiminin yüksekliği hem de demir yolundaki elektrik tüketiminin artışı, sektördeki değişimlerin ve büyümenin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Ulaştırma sektöründe artan enerji tüketiminin, enerji verimliliği ve sürdürülebilir taşımacılık politikalarıyla dengelenmesi gerektiği ifade ediliyor. Türkiye'nin ulaşım altyapısını daha verimli hale getirmek ve çevre dostu ulaşım yöntemlerine geçiş yapmak için yeni stratejiler geliştirilmesi önem taşıyor.

Muhabir: BÜLTEN